Pulsklokke med bodybatteri m.m

Som jeg nevnte så vidt i dette innlegget så har jeg kjøpt meg ny pulsklokke.

Fikk litt penger til 60 årsdagen min, så da var det litt artig å få tak i ny klokke.

Jeg er med i forskjellige ME grupper på facebook, og også ei gruppe som er for de med aktivitetsklokke.

Da kan en spørre litt om hva som er lurt å ha for bedre hjelp til Aktivitetsavpassing,  og se hva de skriver ellers om det.

Jeg har tidligere hatt Polar M430 men den viser ikke alt det jeg trenger, og nå hadde jeg lyst på en som ser ut som en vanlig klokke.

Her ser du hva jeg valgte:

 

Jeg har bare hatt den en uke, men er veldig fornøyd så langt.

Det står at den trenger noen uker for å tilpasse seg min kropp, etc. Men viser allerede veldig godt energinivå m.m.

Jeg har jo som du sikkert har fått med deg, holdt på med oppussing av soverom og bad. Og har nok vært litt for ivrig, og tatt for få, og korte pauser.

Og det kjennes dessverre veldig godt på kroppen,  og nå ser jeg jo årsaken også Se på søndagen i forhold til de andre dagene. Slik bør jeg gjøre det hver dag, for da slipper jeg å bruke meg opp, og bli bare værre.   Det er bare å tenke på mobilen din, hvor mye får du brukt den om den er på 36 % på morran, og du ikke får ladet før kvelden/nattan 😉

Her skal du få noen dagers eksempel:

 

Og her ser du i dag fram til nå kl 13:50 Så nå bør jeg hvile litt.

Her ser du info om stressnivå. Les hva det står over diagrammet, for det gir klar beskjed om hva jeg bør gjøre

Det blir en del bilder, men det er for at du skal se de forskjellige dagene,  og for å se hva de forskjellige viser.

Her er et par med søvn oversikt. Og puls og pust. Jeg har ikke fått satt med godt nok inn i alt enda, men det kommer etterhvert

Som du ser, så har jeg ganske mange timer med søvn, men enkelte netter er jeg nede i 4-5 timer, så det veksler veldig.

Ser også at netter jeg tror jeg har vært våken i flere timer, har jeg lett søvn. Så jeg sover nok mer enn jeg tror, men ofte urolig.

Merker stor forskjell når jeg sover rolig, kontra mange oppvåkningen i løpet av natten 🙂

 

Håper du fikk et lite innblikk, og forståelse for energi, stressnivå, søvn m.m.

Veldig interessant synes jeg, og er flott hjelpemiddel både med og uten ME 😉

Anbefaler virkelig en slik klokke. Denne var ikke den billigste, og langt ifra den dyreste. Fint å bruke bursdagspenger på noe en har lyst på, og behov for. 😀

 

Gi meg gjerne tilbakemelding på hva du tenker når du ser disse bildene. Bruk litt tid på å studere dem om du ønsker.

 

Og du, enten du føler du trenger det eller ikke, ta deg litt pauser i løpet av dagen!  Kroppen din trenger det, og da vil den vare lenger tenker jeg.

Alt med måte! 😀

20 kommentarer
    1. Det er så greit med slik klokke, og jeg forguder min aktivitetsklokke ja! Selv om man ikke kan stole 100% på klokka, så er det en pekepinn.

      Klokka di var kjempefin 😊

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Veldig kjekt med en slik klokke. Å stole 100 % på den er jo dumt å gjøre, men veldig greit for litt pekepinn på energinivå. Kjenner det godt i kroppen, og da er det fint å se det fysisk også 😀

      God fredag, og helg! Klem <3

    3. Så spennende!
      Jeg har aldri hørt om en slik klokke før.
      Jeg skal jammen lese mer om denne.
      Takk så mye for god informasjon.🤗

    4. Har aldri sett en slik kokke før jeg så dette var nytt for meg. Godt å få et innblikk i dette. Herlig.
      Har ingen slike klokker bare tenkt at jeg har lyst på noe som måler skritt og slikt. Men denne var jo helt rå!

    5. Gratulerer med ny klokke! Jeg har også en Garmin – men min heter vel Garmin Venu mener jeg! Jeg følger også med – på body batteri, intensitetsminutter, skritt osv. Syns den er veldig bra og jeg liker å følge med! Klem <3

      1. Ja, det er artig å følge med på det. Før var jeg mest opptatt av å klare 10000 skritt hver dag, men det er jeg ikke nå lenger 😉😁
        Blir ikke så mange skritt på sofaen 😄
        Men det blir da noen 1000 likevel.
        Tusen takk. God helg! Klem 🙂❤️

    6. Sikkert lurt med en sånn klokke om du vil se hvordan det ligger an 🙂 Jeg vil helst ikke. Jeg sover skikkelig dårlig innimellom. Er mye oppe på do. FÅr ikke sove igjen, så opp og på jobb, ny kveld. Sovner i sofaen, pga veldig trøtt. Dårlig søvn på natt igjen osv. Jeg orker ikke å se det svart på hvitt 😀 Der er vi forskjellige 🙂 Nå er det sånn at verden våkner snart. Jeg har vært våken siden 5. Skal på butikken og shoppe litt i dag. Og spise frokost på Cultivate, fordi jeg har lyst 🙂

      1. Jeg våkna også før 5 i dag, men sovnet heldigvis igjen. “Heldig” jeg som ikke jobber 😉
        Synes det er veldig greit med en slik klokke pga ME. Da ser jeg virkelig hvor mye som stresser, og det gjør også å ligge å skrelle på mobilen, slik jeg gjør nå ☺️ God helg! 🥰

    7. Så jo utrulig flott ut den der 🤩 og så flott at du er fornøyd. Men jeg veit at jeg kan ikke ha noe sånt, for jeg har en lei tendens til å henge meg oppe i alt mulig – og jeg kjenner med sjøl så godt, at hadde jeg hatt den klokka der hadde jeg blitt å brukt alt for mye fokus på å hele tiden skulle sjekke – og prøve å “overgå” resultatene fra dag til dag.. og DET er en ting som gjør MEG dobbelt så stressa, hehe.
      Håper du får ei riktig god helg nå da 🥰 Klemmerz

      1. Tusen takk for det. Ja, en kan bli litt stressa av det, men jeg tenker det blir som det pleier, at det roer seg litt etter se første ukene ☺️ Gog helg! Klem 🥰

    8. En veldig fin klokke det der 🙂 Jeg hadde en FITBIT av to typer – byttet ut og fornyet – for en tid tilbake… greit å vite puls og alt men så blir man litt opphengt i det og stresset når klokka forteller om alt du ikke gjør… noe med fokuset… Jeg vet hvor langt jeg må gå for å oppnå 10 tusen skritt… 🙂 Og når klokka forteller at det ikke er oppnådd over flere dager …. stress… så tja.. det er nok kjekt å ha men jeg tror meg ferdig med det der 😀

      Klokka de er uansett kjempefin og tøff – og håper du blir superfornøyd med den 😀
      klem

      1. Tusen takk. Jeg har sluttet å henge meg opp i hvor mange skritt etter er jeg fikk ME.
        Nå er det for å se hvor nivået ligger på energi m.m i kroppen, og det vil bli til god hjelp tror jeg ☺️ God helg! 🥰

    9. Veldig interessert å se dette! Blir spennende å følge med videre. Jeg har også vurdert en slik pulsklokke, for kroppen sier jo egentlig fra lenge før hjernen at det er på tide å roe ned 🤗

      1. Ja, det er veldig kjekt. For som du sier, kroppen sier ifra lenge før hodet, og nå ser jeg jo hvorfor. Tror det kan være en god hjelp til å bremse på det ene og det andre. God helg. 🥰

    10. Gratulerer med ny klokke. Jeg kjenner flere som har noe lignende og de får seg visst noen overraskelser de også. Her får du det jo svart på hvitt t du trenger å roe ned litt ja. Ha en vakker dag. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg