Påskeforberedelser i Huset ☺️

I dag våknet jeg ganske opplagt etter en god natt.  Det gjør så godt, både for kropp og hode 🙂

Planen min i dag, var å gjøre enkelt rent, litt støvsuging, støvtørk og renhold av bad og kjøkken. Som tenkt, så gjort 😀

Etterpå, etter en hvil, fant jeg fram påskepynten. For første gang kunne jeg pynte med alt vi har av det. Ikke så mye, men det holder i massevis. Før hadde vi jo noe av det på Flatåsen. ☺️

Du skal få se litt av pynten. Må ta inn bjørkeløv også, for det har jeg glemt 😁

 

 

 

Det er påskegodt i et av eggene her, kan du gjette hvem?  Bare ikke si det til noen andre her i Huset før neste lørdag 😉

 

 

Etter en god times hvil,  og middag,  som i dag ble fiskekaker i brun saus, etter mannens ønske,  så bakte jeg påskekakene.

Har alltid bakt sucksékake til påske, og de siste årene har jeg lagd det i muffinsformer.

Da spiser vi mindre om gangen 😉😄

God lørdagskveld! 🙂

Som du ser, vi har fortsatt vekslende vær. Olav har måkt halve terrassen så vi kan sette oss ut om det skulle bli bedre vær 😀  Hvorfor han ikke måkte hele?  Snøen var så hard at snøskuffa gikk i stykker 😉

14 kommentarer
    1. koslig påskepynt ,og lur måte å lage påskekake på :=) må være deilig å ha alt på ett sted ,nyte det og gjøre akkurat det dere vil :=) vi skal til Melhus så jeg leter ikke frem så mye pynt ,har litt da

      1. Ja, det er veldig godt å ha alt på et sted. Koselig at dere skal en tur til Melhus igjen da. Og jeg hadde heller ikke tatt fram så mye pynt om vi skulle bort. 😉 Bortkasta arbeid 😀

    2. Oj som du har pynta og styra..sååå koselig 😍
      Så smart å lage succeterta/kaka i muffinsformer.. Jeg har brukt å lage den i langpanne og skjære den opp i porsjonsbiter, men dette er jo mye smartere og mindre kliss..
      Ha en riktig fin lørdag videre ❤ Klemz

    3. Koselig pynt hos deg, liker så godt det gule Lunt og fint …deilig muffins, det var jammen meg smart!
      Beste som er den kremen og det til påske… Fin kveld videre i påskehuset på landet – helig og bare nyt! 🧡

      1. Tusen takk. Ja, her bare nyter vi. Koselig pyntet, og krim på tv 🙂
        Veldig lurt å lage den i muffinsformer. Da har vi kake lenger og spiser mindre pr gang 😉
        God natt! 🥰

      1. Ja, det er koselig å pynte til påske, og nå føler jeg at vi virkelig kan nyte påsken i ro i forhold til før.😊
        Liker det best sånn jeg 😀
        Så koselig at du pynter i bobilen også 🥰 Kos deg masse! Klem ❤

      1. Det er koselig med påskepynt, og det har blitt litt opp igjennom årene. ☺️
        Leit å høre at du ikke har krefter. Tar nok på å ha besøk lenge, samtidig som det er koselig. Men når man ikke er frisk, så sier det seg selv at du ikke har krefter til så mye ekstra.
        God klem 🥰

    4. Så koselig det er med litt påskepynt, ja jeg kan tro det jeg vet hvilket egg som hadde innhold, men tør ikke si det høyt. Hehe, men siden han er like flink som R til å snoke, så finner han det nok hehe.

      Håper du får en fin fin søndag Heidi🐣🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg