Nybegynnersokker med oppskrift fra Natheless

For snart et år siden så jeg at Randi Natheless hadde en fin og enkel oppskrift på sokker.

Jeg har strikket sokker en gang før, da jeg bodde hos mormor. Hun hjalp meg, og skulle lære meg, men det ble med det ene paret, så jeg har glemt forlengst den lærdommen der dessverre.

Mormor strikket mye, og det ble mange gode sokker til oss barnebarna 🥰

Men nå har jeg faktisk fått strikket et par etter Randi sin sokkeoppskrift, og her ser du dem ☺️

Jeg måtte endre litt, for både garnet og strikkepinnene jeg har, er mye tykkere enn det som står i oppskrifta, men det ble gode og varme sokker 😀

Tror jeg må kjøpe flere str på strikkepinnene, og litt tynnere garn.

Artig å kunne strikke sokker, og det er en veldig enkel, og fin oppskrift.

Så det blir nok flere sokker tenker jeg.

Veldig koselig å ha litt håndarbeid å holde på med 🙂

Tusen takk Randi 🥰

Om du ikke leser hennes blogg fra før, så anbefaler jeg den på det varmeste.

Hun lager så mye fint, skriver flotte innlegg med kjempefine bilder og illustrasjoner, så det er alltid spennende å stikke innom hennes blogg 😀

 

22 kommentarer
    1. Sokkene så både fine og varme ut 🥰 Jeg hadde ikke strikket sokker på over 20 år eller noe sånt, da jeg gikk i gang med et par i fjor. Det gikk over all forventning når jeg skjønte hvordan jeg skulle strikke helen, som jeg gruet meg til. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Takk for det.
        Ja, det er hælen jeg syntes var vanskelig også, men det kan jo hende jeg hadde fått det til nå ☺️
        Må se om jeg finner en enkel oppskrift på det 😀
        God søndag! Klem ❤️

    2. Så fine de ble! Jeg har også den oppskriften, men har ikke prøvd den ennå….! Har strikka sokker en gang – på barneskolen i 6.klasse….. det er et par dager siden nå lissom, hihi…. 🙂

      1. Tusen takk. Men disse ble ikke så bra pga feil str, men de ble varme ihvertfall, og passa meg 😄
        Så at du også har sokkeoppskrift som er enkle…kanskje 😉
        Deilig med hjemmestrikka, og koselig å sitte og strikke 😀

    3. Så flott du forsøkte deg! Ja, har du klart disse sokkene, så vet jeg at du vil klare andre oppskrifter også! Godt med varme føtter! Takk for reklamen. Diger klem 🙂

      1. Jeg kommer nok til å prøve andre også, for det er artig å se om jeg klarer det. Og jeg kan jo strikke, det er bare det at jeg har vært litt lat og pysete når det gjelder oppskrifter.
        Vet ikke hvorfor egentlig. Følger jo alltid oppskrifter når jeg hekler 😁
        Regner med at du får solgt noen oppskrifter igjen 😘 God klem ❤️

    4. Så flotte sokker, høres ut som en fin oppskrift 🙂 moro når man får til sånt. Sokker er jeg ikke flink til.
      Fin lørdag – kose dere. Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg