Ny vedovn på plass

Jeg fortalte deg at vi skulle sette inn nye vedovn i dette innlegget

I dag kom han tilbake, han som hadde fått oppdraget.

Men han snudde i døra, for de hadde sendt med han feil rør, og bilen hans fuska også, så han var litt stressa for det.

Vel, han måtte dra for å bytte røret, og mens han var borte fikk vi hjelp av søskenbarnet til Olav for å sette på beina på ovnen, og løfte den opp.

Når de fikk den på plass, så de med en gang at det ikke kom til å passe.

Han hadde satt i røret for lavt i forhold til røret på ovnen. Hele 3 cm feil..

Jeg ringte han som var på vei for å bytte røret, og han sa bare: NEI!

Og jeg svarte: Jo!

Da måtte han kjøre lenger opp i bygda for å hente utstyret sitt, og bytte bil før han kom tilbake litt over kl 13.

Da var det bare å fjerne røret, og sette det inn riktig

Det var litt sånn påan igjen følelse og jeg tror vi alle 3 var litt lei 😳

Jeg gikk meg en tur til naboen Kirsti, og satt der og pratet med henne, og koste meg med Nemi og Lillebror, som ble veldig glade, og Nemi hoppet opp på fanget mitt med en gang, og Lillebror satte seg tett inntil meg.

Såå koselig 😍

Etterpå la de seg sånn til at jeg fortsatt kunne gi kosen de ønsket 😀

Etterhvert var det på tide å gå tilbake og jeg rekker å nyte sommeren rundt meg ☺️

De var nettopp ferdige, og da var det bare for meg å vaske litt igjen.

Så nå får støpen bare herde seg, og vi kan fyre med ved til høsten igjen.

Godt å vite at alt er i orden, og det vil nok gå mindre ved også med en ny ovn.

Det ble da fint 😀

8 kommentarer
    1. Så kjedelig når slikt skjer, føler med dere alle som sto i det. Men nå er det kommet så langt, ovn med føtter og alt. Så da kan høsten komme, om enn langt og veldig lenge til.
      Fin torsdagskveld…regnet kom også, men det blir sol igjen.
      Klem <3

      1. Takk for det. Har ikke regnet her, men så det var grått bortover mot deg 😉
        Heldigvis gikk det fort og greit i dag, så nå er alt ok 🙂
        God natt ❤️

    2. Så deilig å få den nye ovnen på plass innen høsten og vinteren kommer, for plutselig er vi der. Kjedelig at det blir så mye styr og ekstra arbeide før det er i orden 😔 Tanten min i Telemark har en lignende ovn, og den varmer veldig godt, så dette blir bra. Ønsker deg en fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg