Midtsommerhelg 🙂

Midtsommerhelg, St.Hansfeiring, sol og sommer

Ser rundt omkring sosiale medier, at mange har feiret, både med og uten bål.

Det er mange år siden jeg var med på slik feiring, og bål har jeg vel ikke opplevd på denne dagen, for stort sett har det vært for tørt, og bålforbudet gjelder jo også.

I “gamle” dager, var jeg med menigheten jeg var i, på feiring ved et vann, og med sang og andakt, i tillegg til at vi hadde med oss mat selv. Og det var en kiosk i nærheten hvor vi kunne kjøpe is m.m.

Det var veldig koselig, og la en fin ramme rundt st.hans.

 

Men så ble det endringer, både i mitt liv, og andre ting, og denne kvelden ble mer en kveld med grilling, eller god mat hjemme.

Slik også i mitt “nye” liv her i Trøndelag.

Så er det nå sånn, at det ofte har vært kaldt, regn og ikke fristende å være ute, så det har blitt til at vi har gjort det enkelt på denne kvelden, som i går.

Ingen av oss orket noe spesielt med grillmat, det var overskyet og grått på dagen, så vi spiste en liten pizza fra fryseren, og koste oss inne.

Jeg orker heller ikke hverken feiring, eller mye folk for tida, så det passer meg fint med rolige dager.

Men det ble nydelig vær sent på kvelden, og jeg tok noen bilder før vi la oss. Sola går ned sent, så vi har ikke lyst til å legge oss, men vi må jo ha skjønnhetssøvnen vår 😉

 

Zoomer du inn, kan du se cruiseskipet dukke fram fra høyre 😉

I dag har vi hatt sol hele dagen, så det ble en del uteliv.

Først en tur på kirkegården for å sette på friske roser. Et år siden svigerfar døde, og snart datoen for bursdagen til svigermor

Etterpå gikk jeg tur, og lånte med meg Nemi

Tok sommerengbildene du ser over her på denne turen 🙂

Pratet litt med matmor etterpå, og Lillebror var glad storesøster var tilbake ☺️

Vi valgte oss fisk til middag i dag, salt torsk og torskehode til Olav 🙂

Jeg gikk en tur ned til sjøen så måkene fikk resten av fisken

Tok bilder til fargen lilla også her 🙂

I kveld er det kjølig vind, og vi blir slitne av sola, så etter å ha sitti ute en stund, trakk vi inn i stua.

Cruiseskip passerer nesten daglig, og jeg får noen bilder av dem også.

Håper du har det fint der du er 🥰

Fikk se det lyste rødt mot meg da jeg gikk forbi nabohuset, og måtte gå innom og kikke.

Har du sett en så nydelig farge det er på denne peon

Ikke så verst våre heller 😀

8 kommentarer
    1. Peoner er en veldig fin blomster. Var på Øra i dag og kjøpte meg akeleier.
      Kan fantasere om liva til folka ombord, når en ser et slikt tor skip passerer. Ha, ha, tok noen bilder av blomster i dag jeg også, blant anna rødkløver. Får se om jeg får skrevet et innlegg før jeg legger meg.
      St.Hans er en fin, men også vemodig kveld, for nå blir kveldene mørkere. Og ofte har det vært dårlig vær og fryktelig mye mygg på denne kvelden. Ønsker deg god bedring, Heidi. Klem <3

      1. Tusen takk Ingvild 😊
        Jeg var ute nå for å ta inn putene,og vanne blomstene. Det gikk fort, for det var hundre millioner knott 😄
        Vi har kjøpt sånn mygg og knottgreie, så vi får teste den etterhvert. Naboen sto på verandaen og fakta med armene 🤣🤣
        Peoner er nydelige blomster. Bare synd de varer så kort tid. Må kjøpe noen nye blomster jeg også, de vil liksom ikke helt de jeg har. Nyt resten av kvelden. Klem 🥰

    2. Så mange vakre bilder, Heidi! Jeg har også mange StHans-minner fra “en svunnen tid” – nå for tida er jeg jo enten avgårde med bobilen (som nå) – eller jeg tar en tur ut i skjærgården til barndomsminnenes opphav om jeg er hjemme! Ingen tradisjon de siste åra etter at jeg ble aleine igjen! Klem <3

      1. Tusen takk 🥰Det blir litt sånn. Endringer i livet, gir endringer i det vi vanligvis gjorde. Noe savner jeg, annet ikke 🙂
        Vi er jo to, så vi er jo heldige der, men når begge to ikke orker stort, og ikke hverken ber folk, eller blir bedt…ja, da blir det rolig. Greit det også ☺️
        Så får vi legge bort ting vi har lyst til, og eventuelt savner.
        Fint å være på tur med bobil. Vi har snakket om å leie, men det er så dyrt, så det blir med praten 😉
        Kos deg! ❤️ Klem

      1. Tusen takk for fine ord. Ja, det er godt å ha det rolig på slike dager også. Har aldri behov for så mye styr, men hadde vært artig å være med på båltenning og litt flere folk en gang 🙂
        Vi er flinke til å gjøre det koselig med det vi har, og det vi orker 😉
        Koselig at du likte bilder og innlegg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg