Middagsgjester etter fisketur

For en tid tilbake ba Olav naboene våre på middag, og denne helga ble det realisert.

Han hadde nemlig lovt dem fårikål 🙂

Så i går lagde vi den ferdig, og i dag kunne vi bare varme den opp, og koke poteter

Her er fårikålen i kjelen, klar for servering

Nemi var også her, men hun satt mest under bordet og håpet sikkert vi mistet en liten bit med kjøtt 😉

Det smakte godt, og det ble kaffe og eplekake etterpå.

Etter 5 timer, fant de ut at det var på tide å gå den lange veien hjem..hele 100 m eller noe sånt 😄

Før de kom på middag, var Olav ute og fiska

Her er han på vei ut 08:40  3° og fint vær

Etter 3 timer kom han tilbake, og da var det mottakelseskomité ved naustet 😀

Det ble 13 sei, og en makrell.

Ikke den største fangsten, men det ble 9 middager, så det sier vi oss fornøyde med i år

Pga mye dårlig vær, og helseutfordringer, har det blitt lite fisking i år. Kommer sterkere tilbake neste år tenker jeg ☺️

17 kommentarer
    1. så koselig da å be til middag på denne måten ,fårikål og eplekake ,kan nesten ikke bli bedre :=) og all den seien ja den blir jeg bittelitt misunnelig på ,her jeg bor har vi alltid kunnet gå ned på kaia og fiske og vi har alltid fått godt med sei ,men dei to siste åra har den vært fraværende så nå er det en stund siden vi har hatt sei tilgjengelig i fryseboksen ,fikk en liten lyr på fredag men så ville der ikke mere ,det kommer noen små fiskebåter som har kvote og jeg mistenker dem foor å tømme fjorden hos oss for dei dukker alltid opp når vi endelig får napp på kroken ,ligger her i 14 dager før dei drar og etter det får vi ingen ting igjen

      1. Ja, det var en veldig koselig ettermiddag med besøk..😀
        Så kjedelig at det ikke blir sei til dere da. Har ikke vært de største fangstene her i år, mye pga været. Håper ikke det blir slutt på seien, for den er jo den beste fisken synes jeg.
        🙂 Ingen med kvote på den rundt her så vidt jeg vet.
        Ha en fin mandag! 🥰

    2. Så koselig å be folk til middag og sitte i så mange timer å kose seg. Syntes det var en bra fangst Olav hadde fått jeg, og han renset den selv også? Nemi er jo så nydelig, og får veldig lyst på en hund når jeg ser henne… Blir uansett ikke før Vinja har reist til de evige jaktmarker det. Ønsker deg en superfin mandag, klem 🤗

      1. Tusen takk for det. Ja, det ble en fin fangst, det er bare vi som er litt bortskjemte med å få full stamp med stor sei 😁
        Han renser den, jeg vasker, han filtrerer, jeg vakumerer 😄
        Var veldig koselig med besøk. ☺️
        Nemi er virkelig en sjarmerende hund, og veldig snill 🥰 God mandag! ❤️

    3. Fårikål er noe av det beste jeg vet! Heldige gjester hos deg <3 og så deilig å fiske så mange middager på en formiddagstur! Tipp topp! KLem <3

    4. Fin fangst og mange gode middager der.🤩
      Fårikål er fin mat å servere når man får gjester.🥰 Nyt kvelden!🤗

    5. Så koselig med middagsgjester og fårikål. Jeg har ikke kjøpt inn til det enda, men snart er det vår tur. Godt du fikk litt fisk også. Kos dere på tirsdagen! Klemsiklem 🙂

      1. Takk, det gjør vi.
        Hadde igjen lam fra i fjor, og det var like godt, så nå har vi nok til et par middager til av nytt kjøtt. 😉
        Vi koser oss, og det må du gjøre også 🥰

    6. Åhh…så mye fisk. Dere er heldige som bor sånn til. Fiskemiddager er jo så godt 😃
      Det ser ut som dere hadde en skikkelig koselig dag med middagsbesøk 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg