Mange artige gjøremål 😀

Har så mye artig å gjøre for tida, at jeg har nesten ikke tid til å lese blogger ☺️

I går ble vi bedt bort på middag, hjemmelagd baccalao.

Veldig godt, og veldig koselig 🙂

Da vi skulle gå, ga han mat til oksene, og det var artig å se dem komme i full fart med en gang de hørte han tok av lokket på tønna 😀

Da vi nærmet oss hjemme, kom Geir med Nemi og Lillebror, og slapp dem løs så de kunne springe til oss ☺️

Det ble noen runder i hagen 😄

Resten av kvelden slappet vi av.

Nøt nok en fin solnedgang før vi la oss

I dag har vi igjen holdt på med litt forskjellig. Olav gikk ned i kjelleren etter frokost. Han byttet benkeplate, og det ble veldig fint.

Men det må males på veggen rundt den, og det hørtes ut som at det blir min jobb…Men ikke i dag 😉

Jeg har nemlig holdt på med trappetrinnene 🙂

Fikk lagt på teppe i det trinn jeg skrapte i går, og skrapt et trinn til.

 

Litt pauser innimellom, for det må til vet du.

Så fikk jeg strøket et par skjorter for Olav, før vi tok lunsjen i gammelstua.

Fotballkamp på tv og da kan vi jo spise mens vi ser.

Etterpå gikk jeg og skjærte ut til trappetrinnet jeg hadde skrapt, men det skal ikke limes før senere. Må tørke godt først ☺️

Bare 7 trinn igjen 😂

Hører på lydbok mens jeg holder på, og jeg har jo så lyst til å male bilder også, så jeg har begynt på et testbilde til. 😉

Så nå har jeg så mye artig å holde på med, at det er vanskelig å stoppe 😄

Nåja, ikke veldig vanskelig, for kroppen sier fort i fra.. 😁

Hadde tenkt å skrape et trinn til, men smerter i kroppen sier at det skal jeg ikke…så, sånn er det bare.

Men tenk så heldig jeg er, som har så mange artige gjøremål, og som klarer å gjøre såpass mye 😍

Veldig takknemlig for det i dag 🥰

Sitter her akkurat nå

Men så skal visst mannen ha hjelp straks med å rydde i kjelleren..så da ble det ikke så lang hvile nå. Da blir det opphold før jeg skriver resten…

Ferdig! 😄

“Ny” benkeplate på plass (gjenbruk fra “butikken på kaia)

Gammel benkeplate. Det gamle hjemmesnekra fiskehjulet går også på søpla 😉

Deles opp så den går i hengeren for å kjøres på gjenvinningssentralen

Så var all stikkelsbæra modne, så da fikk vi plukket dem også ☺️

Disse sølvstrimlene har holdt skjærer, og trost borte i år. Litt aluminiumsfolie gjorde susen 😉

Rørt stikkelsbærsyltetøy er så godt, og det fine er at mannen ikke spiser det, så jeg får ha det helt i fred 😁😉

Før fikk svigerfar, for han var veldig glad i det 🥰

Som du skjønner, så har vi det ikke kjedelig her i Huset ved sjøen, og nå har jeg nettopp spist et deilig eple fra egen frukthage.

Det var såå godt 😀

12 kommentarer
    1. Og driftige og dyktige som alltid👍 Høres og ser ut som en trivelig og meningsfylt dag når blogglesing kan vente. Den prioriteringen er jeg absolutt enig i. Bloggen tar vi når det ikke er andre gøye ting å gjøre😀

      1. Akkurat det vi gjør, og innimellom gjøremåla noen ganger ☺️
        Godt å kjenne lysten og litt ork til å holde på med andre ting igjen 🙂
        Ikke minst kjenne meg mer kreativ, har savnet det 😀

    2. Mmmmm stikkelsbær 😀

      Mye kos hos dere for tiden ja – litt sosialt – litt jobbing – rydding og kasting og mat og fortografering og hunder og…. akkurat slik det skal være 🙂
      Kos dere! klems

    3. Jeg tror ikke jeg har spist stikkelsbær siden mormoren min levde, og det begynner å bli noen 10 år siden. Du får ikke tid til å kjede deg du heller skjønner jeg, og da får bloggen bare ligge til man har tid og lyst igjen. Har jo tatt meg noen dager fri fra blogg jeg nå, og det var egentlig litt godt. Ønsker deg en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Å, stikkelsbær er så godt syltetøy. Fikk lagd resten i dag. ☺️
        Noen ganger blir det ihvertfall mindre blogglesing. 😉
        Ikke tid til å kjede seg her nei 😄
        God torsdagskveld. Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg