Mandag og vi er fortsatt i Huset

Dette bildet tok jeg en dag tidligere, før det ble mer snø

Og her blir vi til fredag tenker jeg.  Da må vi ta en tur til Flatåsen igjen.  Vi har jo litt igjen å gjøre der. 🙂

Veldig godt å våkne og vite at dagene ligger foran oss med diverse gjøremål her, og mye ro.

Vi fikk rørlegger på besøk i dag, for det måtte byttes varmtvannstank, og legges opp nye rør i kjelleren.

Vi har hatt vaskemaskin på badet til nå, men ettersom vi skal ha med større vaskemaskin, og tørketrommel, blir det ikke plass til det på badet. Så da blir det i kjelleren, og det blir veldig bra.

 

Det er til og med koselig kjeller her 😉  Du skal få se litt mer av hele huset etterhvert tenker jeg 🙂

 

Mens mannfolka holdt på i kjelleren, kunne jeg kose meg med å pakke ut av resten av Julaposer, og oppbevaringsbokser. Sortere, sette noe på loftet, og ta med noe til gjenbruksbutikken.

 

Vel har vi mange skap her, men det er grenser for hvor mye vi trenger 😀

 

Jeg er litt sånn at jeg blir litt knytta til ting, for jeg har aldri vært vant til å ha overflod, så det jeg har hatt, har jeg tatt godt vare på, og brukt i mange år.

Noe fikk jeg av mine foreldre da jeg ble skilt, for da trengte jeg litt. Kunne jo ikke ta med alt fra eksen liksom. Nei, det ble delt bra mellom oss, så noe måtte jeg skaffe meg, og han måtte skaffe andre ting.  Sånn er det jo i slike tilfeller.

 

Dette middagsserviset har vi brukt her i Huset nå, og det blir litt overflødig, for noe må bort.  Da skal det til gjenbruk, og forhåpentligvis er det noen som liker det, og vil ta det med seg hjem.

Noe er fra besteforeldrene til Olav, og etter Olav selv, og det som er mest spesielt settes i esker på loftet, slik at barn og barnebarn kan finne det siden.  Kan tenkes de synes det er veldig artig å finne dette.

En del av mine ting, settes også i pappesker, så kan mine barn og barnebarn kikke gjennom det etterhvert. Greit å ha det i hver sine esker, for ungene vet jo ikke hva som er hvem sitt 🙂

Litt hjemmelagd julepynt tas godt vare på 🙂

Vi har jo brukt mye av det til nå, men nå blir det hjemmet vårt, og da vil vi bruke ting vi to har skaffet oss sammen.  Så det ikke blir så mye ditt og mitt, men mere vårt her ☺️❤

Etter middagen som i dag ble stekt sei.. (igjen), så har vi slappet av og sett “Unge Wallander”.  Jeg sovnet nesten på sofaen, så jeg tok meg en liten luftetur ut før nyhetene.

Her ser du kveldstemningen fra i kveld. 😀

10 kommentarer
    1. så deilig å bare være i ro hele uken og snart er det permanent,det middagserviset tipper jeg forsvinner fort ,det var utrolig vakkert og jeg kan tenke meg det passer i et landlig kjøkken :=)

    2. Du har vært drivende døktig ❤️ Jeg har blitt veldig flink til å kvitte meg med ting med årene, men noe har absolutt for stor affeksjonsverdi til at jeg klarer å kvitte meg med det.
      Flotte bilder..det ser så utrulig fint ut der ❤️ Klemmerz

      1. Tusen takk for gode ord.
        Ja, det er virkelig fint her. Jeg er så utrolig priviligert som skal få bo her 🥰
        Må bli enda flinkere til å kaste jeg også. Det trengs 😁😘

    3. Du er jo nesten med på oppryddingsprogram du. Det gikk et sånt nytt program i går, men jeg rakk ikke å se det. Men det handler jo om å rydde i det man har. Det får du virkelig sjansen til nå. Godt å få vekk det man ikke bruker og ta vare på noe til kommende slekter også. Jeg må ta en tørn selv en av dagene. Flinke dere! Klemsiklem:)

      1. Ja, jeg så at det begynte et sånt program. Ikke sett på det jeg heller, og jeg foretrekker å rydde sjøl ihvertfall 😀 Skal nok klare det. Og blir mannen med går det enda bedre, for han er flinkere til å kaste enn meg 😁😉 Vi rydder hvert vårt nå..han i kjeller m.m. jeg inne i Huset ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg