MÅ du ha Riskrem i jula?

Liker du det?

Som du kanskje så på innlegget fra  Nyttårsaften  så spiste vi det til kaffen.

Og du ser kanskje at det er en litt stor porsjon?

Vel, jeg har aldri før spist en så stor porsjon med riskrem,  og ettersom jeg hadde hatt oppi selv, måtte jeg jo spise det opp.

Og jeg hadde på like mye til mannen. Han er også godt oppdratt, så selv om det heter seg at; hvis andre har tatt oppi til deg, må du ikke spise opp, så gjelder jo det mest barna 🙄😁

Tidligere år har vi hatt multekrem, for det er svigerfar så glad i,  og Olav også. Ja, jeg har begynt å like det godt selv også.

Men i “mitt gamle liv”, så hadde vi ofte fruktdessert i stedet. Og ofte så orker vi ikke dessert heller.

I år, så snakket Olav om riskrem, og at vi måtte ha det, og han kjøpte 2 pakker med rød saus. så da tenkte jeg at i år har han visst veldig lyst på riskrem.

Julaften droppet vi det, for ingen av oss orket det, og ettersom vi ikke har hatt den store matlysta (spist mye for det da 🙈😄), så ble det ikke før i helga, på nyttårsaften.

Vi spiste resten av kremen i går kveld,  men vi ble begge kvalme igjen.

Etter en brødskive til kvelds, og noen twist kjente vi at nå….nå er det nok på en stund.

Så i går kveld når vi hadde lagt oss,  snakket vi om denne riskremen, og det som kom fram da, var at vi begge trodde den andre hadde veldig lyst på det, mens ingen av oss egentlig hadde det. 😲 😳🤔

Fint med god kommunikasjon, ikke sant? 😂

Vi kunne begge klart oss med litt is, noe jeg hadde prøvd å si tidligere,  men som vistnok ikke ble oppfattet. Det hender nemlig at han svarer uten å ha hørt hva jeg har sagt, for å få fred. Har vært mye sjakk vet du 😄☺

 

Så NÅ vet vi det! 😄

Blir det riskrem igjen, så blir det et lite ferdigbeger med saus. Ja  det vil si hvis ikke sønnen min skulle komme en jul da. Han MÅ ha det…tror jeg 😁😳😄

Dette var historien om riskrem her hos oss. ☺

Hva MÅ du ha til dessert i jula?

 

21 kommentarer

Siste innlegg