Kulturnatt i Halden

Fredag kveld og natt var det kulturnatt i Halden, og jeg hadde veldig lyst til å ta en tur dit.

 

Er litt lei at kroppen setter stopper for å være med på ting, og etter at jeg var i 8 årsdagen til Anna, dattra til niesa mi, spiste jeg ei brødskive for jeg tok en tur ned i sentrum. Kroppen skrek at den ville være hjemme, men jeg nektet å høre på den…noen ganger må hodet og følelsene bestemme litt også, ikke sant? 😉

Det var gospelkonsert i Immanuelkirken kl 21, og jeg gikk dit.  Der fikk jeg være med på en fin opplevelse, og kunne bare sitte og nyte musikken.

Army gospel het gruppa som sang og spilte

På vei til bilen over brua kunne jeg se lysshow på og ved gangbrua

 

Etterpå tok jeg turen til Skofabrikken, der sønnen min jobber på biblioteket, for der skulle Linda Eide og Sjur Hjeltnes ha Show med språk sammen med Håkon Ohlgren fra Halden.  Det ble en artig opplevelse, og var ferdig litt over klokka 23.

Kan ikke huske sist jeg var med på noe så sent, og jeg kjente det godt i kroppen og hodet, men så verdt det akkurat da.

Jeg gikk gjennom byparken på vei til og fra Biblioteket, og det var også en opplevelser i seg selv, med musikk og lysshow

 

Da jeg kom hjem kunne jeg nyte nordlyset igjen, og det ble litt sent før jeg kom meg i seng, og før jeg sovnet.  Så da jeg våknet i løpet av nattan og ved 9 tida i dag, kjente jeg godt at det ikke var så lurt det jeg hadde gjort, men desto lurere føltes det for hodet.

For første gang på lenge følte jeg meg “normal” og frisk som andre som kan være med på det de har lyst til, og det gjorde godt.

Slappet av en stund i formiddag, for jeg igjen tok turen ut. Det var nemlig høstmarked ved Rød Herregår, men det skal du få mer om i neste innlegg 😉

Blir så mange bilder vet du 😀

 

10 kommentarer
    1. Det er godt å komme seg ut, selv om kroppen skriker imot, i allefall en gang i blant. Du fikk en flott kveld med mye vakkert innhold 🙂 klems

    2. Mange fine bilder fra Kulturnatta i Halden! Så koselig å kunne delta på slike arrangement. Godt å komme ut og delta i livet altså. Så enig med deg der! Synd at Halden og Fredrikstad har samme dato for Kulturnatt! For dette er kjekt å være med på! Klemmer 🩷

      1. Tusen takk. ☺️
        Ja, dumt det er samme dato, for det er veldig koselig 😀
        Glad jeg klarte å være med på det, for det gjorde godt 😀 God søndag..klem.❤️

    3. Noen ganger må man nok bare gjøre det man har lyst til – det er godt for både hode og humør! Kulturnatt er stas – jeg tror jammen jeg skal gønne på selv når den dukker opp her i november! Inspirert av deg og Solliv! Klemmer <3

      1. Ja, det må du gjøre 😀 Veldig koselig å være med på litt som skjer i nærmiljøet. Og som sønnen min sa, så blir det ikke arrangert hvis det ikke kommer folk etterhvert ☺️
        Ps; Jeg var med på utfordringa di i helga 😉 Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg