Julepynt, juletre og 4.advent 🎄

Fredag pyntet jeg juletreet, og det er som alltid koselig å ta fram gammel og ny julepynt.

Vi brukte treet vi har pleid å bruke her, for det sto klart med lys og litt pynt på.

Da orket vi ikke hente det store treet vi har hatt i byen. Det ligger fint på loftet det 😁

Men det var så rart, for treet hadde krympet 😳

Det så veldig lite ut i forhold til i fjor, så å pusse opp stua, og få inn et høyt skap, gjorde noe med str på treet. 😄

Engelen som har  har fulgt meg siden jeg var lita, har også flytte til Gjengstøa, og den fikk plass på juletreet 😘

Og her kommer mer av pynten

De fine perlene du ser her, har Olav arvet etter moren sin 🙂

 

Jeg heklet litt julepynt på 80 tallet. Noe ga jeg bort, andre beholdt jeg ☺️

Olav har mer hjemmelagd pynt

Det ble koselig julestemning i stua, og det føles nesten som lille julaften 😀🎄

Ellers har vi kost oss inne i dag, for været har ikke fristet til å gå ut.

Veldig vind, hagl, sludd og snø..

14 kommentarer
    1. Nydelig julepyntet tre.🎄🌟🤩
      Veldig fint med masse hjemmelaget pynt.🧶👍🏻
      Her har vi ikke kommet så langt enda, men jeg stresser ikke. Det er heldigvis enda noen dager igjen til jul.🎅🏻🎄🌟
      Kos dere siste søndagskvelden i advent.🎅🏻🌟🎄

    2. Å så vakkert! Du har masse lekker gammel pynt altså! <3 love it! Og du – er den hekla pynten stivet med melis? Det husker jeg at mamma gjorde (kom plutselig på det når jeg så den kurven….)! God klem <3

    3. Koselig juletre🙂 jeg har også noe heklet julepynt, fra mamma. Hjerter og snøkrystaller. Jeg synes det er like kjekt hvert år, når jeg henger opp pynten og tenker på hvem jeg har fått det fra. Og jeg har bl a en liten nisse som jeg husker fra treet i min barndom. Jeg er veldig redd for at den skal bli knust. Men jeg liker også min nye pynt, som Mummikuler og fine glassengler

      1. Veldig koselig med gammel pynt med minner, men vi har også en del nytt. Før kjøpte jeg en ny ting hvert år, men nå har vi så mye at jeg ikke gjør det lenger ☺️

    4. Så vakkert det treet ble. Ja, det blir en følelse av lillejulaften når treet kommer. Mitt skal få vente litt ut i uka. Gleder meg til å pynte det. Klemsiklem:)

    5. Nå fikk dere koselig julestemning, ja 😊 Så fint å se detaljene på juletreet! Vi har satt opp vårt nye juletre. Men ikke funnet juletrepynten enda. Må vel en til tur i boden. i fjor var vi jo i Spania i jula, så dette blir faktisk den første jula her i leiligheten 🤗

    6. Så trivelig🙋🏼‍♀️😀Veldig koselig med gammel julepynt. Nå skal jeg nedi boden og hente resten av julepynten. Må pynte julepalma mi mer. Ja, jeg pynter yuccapalma, og ikke treet😅

    7. Kjempefint du har pyntet treet 😊 Synes det er så koselig med alle de fine julelysene nå. Vi er jo på den mørkeste tiden i året, og da er det så fint med julelysene 😊

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg