I dag begynner resten av mitt liv, og ditt 😀

 

 

Den første dagen i et nytt år.

Det føles alltid litt godt. Som om det er en ny mulighet. En ny mulighet til å ta grep om livet, til å fortsette, eller endre kursen.

Kan vi ikke gjøre det den siste dagen,  tenker du kanskje…

Klart vi kan! 😀

Hver dag hele året kan vi gjøre det, og jeg lever mye på den måten.

Jeg husker så godt min mormor, hun skulle alltid begynne å slanke seg på mandag 🙄

Og den slankemandagen kom visst aldri…

Så jeg har begynt, og sluttet å slanke meg på helt vanlig onsdag også jeg..

Vel, det er vel riktigere å si at jeg forsto at skulle jeg bli/være slank, så måtte jeg gjøre noe med det hver dag.

Og sånn er det vel med alt i livet, hvis ikke vi griper dagen i dag, hva har vi da?

Å se tilbake på alt jeg skulle ønske jeg gjorde,  istedet for å vente til den rette dagen,  det rette året, eller at bare jeg blir ferdig med dette, bare jeg ikke er så sliten, lei meg…osv. da skal jeg gjøre dette og hint…

Vet du hva?  Da tror jeg livet går fra oss,  og plutselig er det slutt..

Vi leser ofte om folk som ligger på dødsleiet og det eneste de angrer på er at de ikke gjorde mer det de hadde lyst til der og da…

Så hva med å ha et eneste nyttårsforsett (noe jeg aldri har hatt) …å leve hver dag som den skulle være den siste.

Å gripe øyeblikket!

Å følge drømmen!

Å glede oss over de små, hverdagslige ting!

Å bare være….uten å alltid måtte lære!

Velkommen 2022. Vi blir med deg hver dag dette året, på godt og vondt, og…

Vi skal leve! 😀

.. . Ikke bare eksistere 🥰

Så i dag, 1.januar 2022 fortsetter og begynner resten av våre liv! ❤

 

 

 

12 kommentarer
    1. Helt enig. Det både fortsetter OG begynner. For det er ikke HELT nytt liksom. Vi fortsetter litt med det vi har gjort, og begynner muligens på noe nytt .-)

    2. Godt Nytt år!
      Jeg pleier alltid å føle litt vemod når jeg går inn i et nytt år, men ikke denne gangen. Det føles veldig godt å legge 2021 bak meg kjenner jeg. Pleier ikke å ha nyttårsforsetter, men denne gangen har jeg bestemt meg om å bli flinkere til å lage mat fra bunnen, ikke spise noe særlig godsaker før påske og gjøre ting jeg ikke pleier å gjøre. Så får vi se når regnskapet skal gjøres opp i desember om jeg kom i mål 😉

      1. Da har du et mål som mannen min har også, å ikke spise godt før til påske 😉
        Jeg var heller ikke sånn vemodig i år, mer at jeg synes det var litt rart å tenke på at det var siste nyttårsaften for oss her på Flatåsen. ☺
        Vi lager stort sett mat fra bunnen ettersom vi hat så mye fisk selv. Men tyr til postkasser og sluppet også da. 😀
        Godt nyttår! 😘

    3. Å ja – vi må gripe øyeblikket – gjøre alt vi har lyst til! Bedre å angre på noe enn har gjort enn noe en ikke har gjort, pleide min onkel å si…..! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg