Hvaler og treff med familien

Som jeg nevnte i innlegget Stille vann så var jeg på Hvaler på lørdag.

Mine søsken med ektefeller hadde endelig funnet en felles dato med mulighet for treff, og vi tilbrakte mange timer sammen.

Noen lagde maten, andre hadde med noe godt til kaffen.

På vei dit måtte jeg ta en stopp, og lillesøster Raquél som satt på med meg, var ikke lei seg for det hun heller.

Vi har jo hatt fantastisk sommervær i flere dager, og det er så fint med sjøen og svaberga langs veien vi kjører utover til Hvaler.

 

Vel framme hos eldste søster Rita, kunne noen av oss slappe av, mens andre sto for maten.

Denne gangen ble det mat vi alle er vant til fra tiden i Paraguay, og jeg skal love deg at det smakte godt.

Det var empanada, croquéta, chipa og ensalada de papa (potetsalat)

Det er veldig koselig når vi søskna med ektefeller treffes uten at det er selskap eller begravelser. for da får vi pratet skikkelig, mimret litt, ledd litt, og ettersom vi er i så forskjellig alder, så er det forskjellige ting og minner vi har. Lillebroren min husker han satt på fanget mitt og jeg sang, ” Vi gikk en tur på stien, og søkte skogens ro”  Jeg tenkte ikke at den var skummel, men det var mørkt utenfor bilen når jeg sang den visstnok, og da ble det en skummel sang. Det visste jeg ikke før vi var voksne begge to. 😄

Mye artig og som sagt vi husker ting forskjellig fordi vi var i forskjellig alder. Eldste er født i 1959 og yngste 1975.

Artig å høre hverandres opplevelser av samme situasjoner.

Det er heller ikke lenge siden vi mista mamma, og vi delte også litt ting etter mamma og pappa, som Rita hadde stående hos seg. En dag med mye av alt.🥰

 

Til kaffen ble det eplekake, is, og masse sjokolade og knas 😀

Vi måtte også innom Atelier Lilleheier, for Rita har jo mange flotte bilder hun har malt, og hun har atelier i glassverandaen på huset deres.

På vei hjem på kvelden, stoppet jeg igjen på samme plass, og Raquél og jeg satt på svaberga og nøt solnedgangen.

En veldig koselig dag ble det, og jeg er glad jeg fikk være med på det. Har ikke alltid vært så enkelt å være med på ting når familien har vært samlet. ☺️

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg