Hjemme igjen 😀

Da er byturen over for denne gang, og det er jammen med godt. ☺️

Har ikke så mye ekstra å gå på nå kjenner jeg, så det var godt å få lagt meg på sofaen, og Olav tente i ovnen. Litt kjølig inne siden det har regnet i hele dag.

Vi våknet til plaskregn

Litt bilder fra lobbyen på hotellet

Jeg tok heisen ned fra 12 etg. i går kveld,  for å kjøpe en liten matbit til kvelds.

Synes heisen gikk fort ned til 1 etg. Den stoppet, en ung gutt sto utenfor og jeg strenet ut.

Han kikket litt rart på meg, men jeg bare registrerte det, og gikk. Dørene gikk igjen bak meg, og jeg kikket til venstre for å gå gjennom lobbyen til utgangen.

Der var det ingen lobby, bare vinduer…kikket til høyre,  og der sto det 6.etg 😁🙈😄

 

Bare å gå inn i heisen igjen,  og fortsette ned de siste etg 😂

 

Etter en litt dårlig natt, våknet vi 05:35 i dag,  og det var litt vel tidlig, men ble tidlig frokost da. Her er vi på vei ned i heisen. Og med Olav ombord,  går vi ikke av i feil etg 😄

Vi slappet av på rommet til vi skulle dra til fotpleie på Flatåsen.

Olav hadde time før meg, så jeg tenkte å besøke min tidligere nabo, og den nye eieren av leiligheten en liten tur.

Men jeg tok det på sparket, så det passet ikke for noen av dem. Så da gikk jeg innom Extra og Europris i stedet, og fikk hilst på gamle kjente som var på jobb, og shoppet litt. En time går jo fort

Og snart satt jeg her og ventet

Så ble det en time med god pleie av føttene. Monika er veldig flink 🙂

Etterpå hadde jeg avtale om å besøke hun som kjøpte sovesofaen av oss. Hun hadde en del å styre med ettersom hun skulle ha besøk på kvelden. Hun skulle lage sushi, tzatziki bl.a. Og vaske litt.

Men hun hadde lyst til å treffe meg, og hun vet at jeg har ME,  så hun ba meg komme og slappe av på sofaen hennes, så kunne vi skravle mens hun holdt på med sitt.

Ville ikke trenge meg på,  for jeg tenkte jeg istedet kunne ta bussen til byen, mens Olav var hos øyelege, men det ville hun ikke ha noe av. Hun vet at det ikke er det beste for meg å gjøre, så da gikk jeg til henne…

Måtte ha litt bilder av kjente trakter, og leiligheten ☺️

Dermed fikk jeg ligge på sofaen til Fridgunn, mens hun styrte på  og jobbet som en helt, i tillegg til at hun varmet ost og skinkehorn til meg, for hun er god på å tenke på hva andre trenger, og forsto at det var en stund siden frokost.

Hun er virkelig en flott person,  og vi er litt lei oss for at vi ikke ble kjent før. Vi har veldig god kjemi, og Fridgunn er utrolig gjestfri og omtenksom 🥰

Denne gangen passet det fint ettersom vi skulle til Flatåsen,  og det ikke gikk ekstra tid.

En annen gang håper jeg å få til mer planlagte besøk til flere 😀

Veien hjem slappet jeg av, mens Olav kjørte som vanlig.

Det ble middag på Otisenteret, og det er godt å slippe matlaging når vi kommer hjem sent.

Venter på mat 😀

Nok med turinnlegg for en stund ☺️

14 kommentarer
    1. Ble en lang dag dette ,men du og dere fikk ordnet masse synes jeg…
      Godt med fyr i ovnen og hvile etter en tur på hotell og besøk og sykehus og fotpleie og øyelege….
      Kos dere… Klem….

    2. Olav er sannelig blid! Det var godt du fikk lånt deg en sofa midt på dagen, sånn at du fikk ladet litt. Det var lurt! Sikkert litt rar følelse å være på gamle tomter som besøkende 😀

      1. Ja, litt rart er det for det er jo veldig “hjemmekjent” enda.
        Men veldig godt å dra hjem hit ☺️
        Det gjorde godt å låne sofaen, veldig snilt gjort 😀 En annen gang kanskje jeg låner din 😁❤️
        Ps: Olav blir jo blid når han vet det blir mat også ser han jo på kona si 😁😄

    3. Så godt å være hjemme igjen med opptent i ovnen og bare kunne slappe av. Men kan tenke meg at du kjente noen følelser da du besøkte kjente trakter og der du bodde nettopp. Koselig at du fikk et møte og godt stell. Synd du ble kjent med henne så sent. Og ja, ikke minst fotbehandling. Dere bodde der ja, skjønte det når jeg så CitySyd. Ønsker deg en god kveld <3.

      1. Tusen takk. Ja, det gjorde vi. Greit med overnatting på det hotellet..🙂
        Og det var artig å være tilbake, men savner ikke å bo der. ☺️
        Så mye bedre her ved sjøen, hvor vi hører kun fuglekvitter og stillheten.
        Hører jo biler også, men det stilles på kveldstid, og det er så godt. ☺️
        Ønsker deg en god natt. 🥰

      1. Ja, det ble mye på 2 dager, og hadde egentlig ikke landet etter Haldenturen heller, så nå prøver jeg å roe meg for å få sove…😁
        Måtte opp en tur igjen, urolig i kroppen, men hjelper vel snart. God natt 🥰

    4. Flott med slike gjestfrie folk som også skjønner når man trenger å hvile.🤗
      Jeg vil tro du trenger noen rolige dager hjemme nå, etter å ha vært mye på farten.
      Det er alltid godt å komme hjem, men fint at dere fikk gjort unna flere ting når dere var borte.
      Ønsker deg en fin torsdag.🍀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg