Hjemme etter 10 timer i bil 😀

Vi våknet kl 6 i dag, og jeg kan ikke si at kroppen føltes helt klar for en lang tur.

Bodybatteriet var lavt, men det var bare å komme seg ut av senga, ta en rask dusj, og gå til frokost kl 7.

Vi pakket alt klart i går, så Olav gikk ut med alt i bilen mens jeg tok morgenstellet 😀

Klokka 07.25 kjørte vi avgårde, og etter å ha fylt bensin på stasjon ved Brødløs, kjørte vi mot Degernes/Rakkestad/Mysen…

Vi liker best å kjøre indre, for da slipper vi masete motorvei. Selv om ikke tidlig søndag er den verste tida.

Men det er mye koseligere vei synes vi. ☺️

Og igjen kunne vi se 2 rådyr i skogkanten  og en harepus som sprang foran bilen, som jeg ikke rakk å få bilde av 😄

 

Kirkespiret på Rakkestad kirke synes så vidt bak trærne 😀

Vi kjørte gjennom Mysen, og jeg kunne få et glimt av skolen jeg gikk på og tok handel og kontor

Mysen videregående skole

Så passerte vi Lillestrøm, og da måtte jeg ha en liten stopp…

Nøtter,nte å tro at jeg kan vente i mange timer etter kaffe, juice, smoothie og vann til frokost 😁 Selv om det ble bare halvfulle kopper

Olav venter tålmodig han ☺️

Men så gikk turen videre, og nå kunne vi kjøre direkte til Alvdal

Vi spiste forrige gang veldig god mat med svinekjøtt, og valgte det samme igjen…trodde vi..

Det var svinenakke med saus og poteter.

Vi ser at det ikke står saus, og svinnenake betyr sikkert røkt det da 😁

Vi ble litt skuffet med det samme, men det smakte greit nok, og vi ble mette..

Sånn mette at vi orket et kakestykke på deling 😄

 

Vi er glad for at det var i dag vi kjørte, for det hadde ikke vært like koselig i morra i følge yr og værmeldingen

Hans er på tur 😳

 

Så var det bare resten av turen igjen..

Her kjører vi gjennom Rennebu

Høgkjølen

Kyrksæterøra

Hjemme 😀 Turen gikk overraskende bra for oss begge ☺️

Og nå tenker du sikkert:

Blir vel rett inn på sofaen nå…

Men neida..Tror du ikke den veldig rene bilen etter behandling, var blitt skikkelig “støvete” av et eller annet…

Hva må gjøres da tror du?

Akkurat ja… bagasjen ut, støvsuger hentes..(skal jo regne i morra)😁.

Etter 10 timer i bil, var det godt å komme ut litt 😉😄

Så da plukket jeg likegodt litt rips med det samme. Skal jo bli mye regn i morra

Men nå blir det ikke mer i dag. Bagasjen pakkes ut i morra. Da har jeg all verdens tid ☺️

Nå er det sofatjeneste og en film for å slappe av 🙂

Takk for at du ble med på turen 😀

 

 

16 kommentarer
    1. Så mange fine bilder, og noen steder å kjenne igjen også! Godt å få redda noen bær før uværet kommer da….! Velkommen hjem – og god klem 🥰

    2. Borte bra, men hjemme best…Flotte bilder. 10 timer i bil, jaja det er greit å ta hele økta…Flinke dere og bildene igjen er koselige. Så herlig å komme hjem til bærbusker og hygge, klem..

      1. Ja, veldig koselig å komme hjem ☺️
        10 timer er lenge, men vi følte det gikk fort i dag, for det var så greit med trafikken, og været. Alt lå tilrette for en fin tur. Godt å slippe en overnatting ekstra. Da kan vi slappe bedre av i morra, og slipper ekstremværet Hans 😉😀 Klem ❤️

      1. Det var ikke store gjøremålene, men det var litt ekstra etter nedfall fra trær etc i bilen, så greit å få tatt det raskt. I dag regner det, så det blir bare avslapning ☺️. Kroppen trenger visst det sier den 😉😄

    3. Jeg blir alltid med på tur jeg vettu, og ekstra spennende er det med alle de fine bildene fra turen. Det er mange timer i bil, men godt å komme hjem samme dag. Vet ikke hvordan været er hos deg i dag, men her striregner det akkurat nå. Jeg fikk helt vann i munnen, og så lyst på rips og vaniljekrem 😋 Ønsker deg en fin mandag, klems 🤗

      1. Så koselig at du blir med 🙂
        Det regner litt her også, men ikke så veldig mye enda.
        Det blir vel rips til dessert her i dag tenker jeg.
        Fiskegrateng først ☺️
        God mandag.
        klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg