Herlighet for en dag 😀

Nå er du spent tenker jeg 😉😄

Det er ikke så spennende altså, men det ble en lang arbeidsdag i dag også.

Først så var det en dårlig natt hvor jeg var våken noen timer.

Nærmer seg fullmåne, og jeg skulle flere ærend i dag, og da blir jeg urolig og sovner ikke like fort, og våkner raskt igjen.

Men det var ikke det jeg skulle skrive om..

Mannen dro ut for å fiske, før jeg rakk å komme meg avgårde til Kyrksæterøra

Det ble litt venting, men bare 15 minutter. Dukker ofte opp akutte ting for legene, og det tåler jeg. Hun tar seg god tid til det vi trenger å snakke om, og det betyr mye 🙂

Det som er verst, er at jeg må sitte, for når jeg starter dagen med en dårlig natt, da er ikke kroppen så god.

Det blir tilbake for å ta EKG, og få svar på blodprøver igjen.

Nok om det…

Hadde flere ærend i dag, for det er lenge siden vi har vært og stelt gravene på Vinjeøra,  så jeg kjøpte med lyng, og dro dit.

På veien spiste jeg matpakka. Husket nemlig å ikke spise før blodprøver denne gangen 😉

Det tok litt tid å få klippet gress, og fjerne vissen stemor,  men så ble det fint igjen 😍

Veldig fint på Vinje kirkegård

Jeg fikk handla diverse på Øra etterpå, og fylt diesel også…var billig på Vinjeøra i dag.

Så dro jeg innom på Heim kirkegård, og plantet lyng på 2 graver der også.

Det er jo nesten høst nå 🙂

Det tok 4,5 timer fra jeg dro til jeg var hjemme igjen. Da var jeg ferdig i kroppen gitt 😳

Olav hadde kommet hjem fra fisketur, og hatt en pause, så det ble lunsj når jeg hadde ryddet ut varene.

Men så fant jeg senga, og der ble jeg en time, sovna gjorde jeg også 😉

Her er bilder fra fisketuren hans

Følger med for å se om det blir fisk 😀

 

Bra størrelse på seien. Han tok ikke bilder av dem uten blodvann 😁

Som du skjønner, så måtte jeg til å vakumere igjen, men først måtte vi bære opp den lange stigen igjen…den som vi bar ned til “butikken” forrige uke.

Feieren kommer i morra ☺️

Når det var gjort gikk jeg ned i kjelleren, og jobbet i en times tid

I dag ble det 14 pk med seifilét. Over 7 kg totalt. Mye god mat til vinteren dette 😀

Nå var vi så sultne at vi fant ut at en ferdigpizza passet i dag. Ingen av oss orket å lage middag, dessuten var klokka passert 17:30 og da er det for sent med middag synes vi. 🙂

Tok ikke bilde av pizzaen, men den var med pepperoni, og kjøpt av isbilen som passerer. Måtte teste om den var god, og det var den. Greit med det en sjelden gang når en ikke orker matlaging 😉

Ellers så har sola kommet igjen, og de melder en varm helg.

Blir fint å klippe plen og kanter i morra da 😄

Til slutt bilde av cruiseskipet i går kveld

Aidaperla

Tok bedre bilder med speilreflekskamera, men orker ikke ta fram pc,n og legge de inn nå 😁😄

Sofatjeneste resten av kvelden kjenner jeg ☺️

Ser ikke ut til at legen trenger å være redd for at jeg rører meg for lite selv med ME 😀

8 kommentarer

Siste innlegg