Gjengstøa Zoo – Ekstrainnlegg 😀

I går kveld når vi satt i stua fikk vi se at Rådyrmamma med sine to litt store kalver kom nede i hagen vår igjen.  Det snødde litt, men  jeg fikk noen bra bilder med speilreflekskamera.

Det som var dumt, var at de gikk bak buskaset, og da var det jo ikke mulig å få noen bilder. De pleier jo å gå foran det da, men da bestemte jeg meg for å gå ut, for å se om jeg fikk noen bra bilder om de kom fram.

Og når jeg hadde bråkt litt, så de fikk øye på meg, stakk de avgårde i full fart.

Det var jeg jo forberedt på, så jeg hadde satt på sportsinnstilling, for da blir det jo ofte bra bilder i fart.

 

Her er de:

Du ser det ene så vidt bak treet

 

 

“Ser du på meg?”

 

“Da gjemmer vi oss.”

 

“Pass opp, hun kommer!”

 

“Følg meg forbi frukthagen”

 

“Jeg kommer!”

 

“Ikke spring så fort da. Hvor ble det av broren min?”  (han hadde hoppet over gjerdet, og forsvant)

 

“Vi går over veien her”

 

“Hei, vent!  Du glemte å se deg for! “

 

“Hm…hun  bare gikk…”

 

” Jeg går ihvertfall ikke før jeg har sett meg for. Her kjører bilene så fort at! “

 

Og snipp, snapp, snute, så var rådyreventyret for i går, ute! 😀

 

Litt uklare bilder ble det, for jeg sto litt langt unna etterhvert…

12 kommentarer

Siste innlegg