Gang rundt juletreet

I “gamle dager,” dvs. da jeg var lita, og også når ungene mine var små, da gikk vi rundt juletreet.

Om jeg nevner det for barnebarna, så skjønner de ikke hvorfor vi skal gjøre det.

Har det gått helt ut på dato?

 

Vi gikk alltid rundt juletreet på julaften, og på søndagsskolens juletrefest i januar.🎄

Og vi gjorde det før vi tok vekk juletreet. Husker at vi fikk godtepose også. 🥰

Det var koselig tradisjon, men jeg husker jeg kom til et punkt som voksen,  der jeg plutselig syntes det var litt teit å gjøre det. Vet ikke hvorfor jeg plutselig følte det, men det var på en julefest med bare eldre mennesker,  så det kan jo ha noe med det å gjøre. Det er jo litt mer for ungene ☺

En dag jeg var alene hjemme, kom denne sangen på radioen:

Deilig er jorden

…og da fikk jeg lyst til å gå rundt juletreet.

Som tenkt, så gjort 😁  Som mannen min da sa: “Det tror jeg så gjerne ”

Og vet du…jeg kjente samme følelsen som når jeg gikk rundt juletreet som lita.

Manglet bare noen å holde i hendene ☺

Kunne du gjort sånn når du er alene?  Jeg gjør litt som jeg plutselig får lyst til jeg, og det er godt å være impulsiv på den måten også.

Om jeg er alene,  hva gjør vel det?

Har jeg lyst, har jeg lov, og jeg har ikke vett til å la være 😄

 

9 kommentarer
    1. Så artig at du bare gjorde det! Det hadde aldri jeg kommet på 😀 Men gjør kanskje andre sprø ting jeg kommer på… 😉

    2. vi gikk ikke rundt juletreet hjemme ,men ei gammal nabo baud alle nabobarna til seg 13 dags jul ,da gikk vi rundt juletreet og spiste alt hun hadde igjen av julekaker ,det minnast jeg som veldig koselig,men tror ikke jeg hadde gjort det alene her hjemme ,men hvorfor ikke om en får lyst :=)

    3. Har du lyst, har du lov – og jeg skjønner deg godt! Vi gikk alltid rundt juletreet hjemme på julaften da jeg var barn – og vi gjorde det jo på juletrefester. Nå har jeg ikke gjort det på ca 30 år, men vi gikk rundt juletreet hos min søster i år på julaften. Det var akkurat så høytidelig og stas som før – det var perfekt! Har nok gått ut på datoen, men kanskje vi rett og slett bare skal slå et slag for å gjeninnføre? Klemmer <3<3<3

      1. Ja, kanskje vi skulle gjøre det. ☺ Men jeg kan jo ikke holde på å gå alene rundt treet, så får prøve å få med ungene en gang 😄
        De synes jo allerede at bestemor er litt rar 😂🙈
        Gode klemmer 🙂❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg