Frossen og lyst på masse sjokolade 😁

Etter en formiddag med tining og rengjøring av fryseskap, en tur ned i naustet til mannen som spylte støa, og litt matlaging, så har jeg hvilt godt på sofaen mens vi så på gullgraving.

Ute er det regn, 13,5°  og lite som frister for å gå ut.

Jeg ble trøtt mens jeg lå på sofaen, og plutselig ble jeg frossen, og fikk såå lyst på noe godt. Sjokolade feks 😁😲

Men vi skal ha en nesten sukkerfri mnd har vi tenkt. Eller dvs. mannen skal ha det, men jeg tenkte at jeg skulle være med på det, for jeg har godt av det jeg også.

Ellers pleier jeg aldri å si at jeg skal ha sukkerfri, bare ikke spise det annet enn i helgene, og må jeg ha, så blir det 70% sjokolade. Godt det også. Dessuten holder det med en rute eller 2 da.

Men så hadde vi noen Dumle igjen i skåla da sjø…så jeg kokte meg en god kopp bluefruit the. Bruker aldri sukker i teen, så det passe fint med sjokolade til.

Og med pledd rundt meg i godstolen, ulltøfler på, 3 dumle og te, ja, da fikk jeg varmen igjen.😀

 

Som du ser, så ble te og sjokolade borte før jeg rakk å ta bilde 😄 Godt det ikke var mange sjokolader igjen ☺️

Hvordan er det med deg, klarer du sukkerfrie dager og mnd?

Jeg har den tanken at, alt med måte, men har jeg veldig lyst, da har jeg lov…til å spise sjokolade altså 😀

 

14 kommentarer
    1. Vel fortjent 😀 Har vært minimalt med sukkerfrie dager mens jeg har vært i Spania, så det blir skjerpings når jeg kommer hjem til Norge! Må på avvenning…

    2. Sukkerfrie dager klarer jeg, men måneder – never ever, hihi……! Sjokolade er for fredag og lørdag for meg – jeg har stål-kontroll (iallfall nå etter en slepphendt ferietid…)! Dumle er godt, og det så deilig ut med te! <3

    3. Jeg har vært flink i sommer, ikke spist kaker eller is eller sjokolade…eller potetgull!
      Det går greit når man er inne i det..Men er ikke så glad i søte ting jeg altså, men sjokolade smaker jo godt!
      Men jeg trenger det ikke hver dag, en gang i blant…
      I dag har jeg spist sukker, en berlinerbolle! 🙂
      Ønsker deg en fin kveld 🙂 klem..

    4. Jeg har ikke søtsaker i skapene mine, og kjøper meg heller ikke det. Helt sukkerfri blir jeg jo ikke, for det er jo sukker i mye av det vi spiser av mat også. Hvis jeg bestemmer meg så har jeg ikke noe problemer med å holde meg unna snoop med sukker osv. Litt hardt i starten, men så blir det en vane. Ha en fin lørdag, klem 🤗

    5. Så bra du fikk varmen igjen. Jeg spiser ikke så mye sukker, tror jeg. Litt bevisst på å holde det nede. Jeg er ikke sjokolademenneske, men veldig glad i lakris, men prøver å holde bruken nede som sakt. Håper du har en god helg <3.

      1. Tusen takk. Ja, en fin helg inne med litt rydding i regnværet. Nå er det avslapning resten av helga 😀
        Jeg er glad jeg sjokolade, men prøver å holde det nede jeg også. Kan fint ha det i skapet uten å måtte spise det. Er bare enkelte dager som jeg har følelse og behovet for at jeg Må ha det ☺️ God helg! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg