Fredag som føles som lørdag

Noen ganger så er det håpløst å “kjenne” riktig dag.  Når man har vært vant til å kjøre hit eller dit på fredag og søndag, så blir det liksom helt feil når vi kommer fram en dag før.

Som i går, da kom vi fra Gjengstøa og hit til Flatåsen, og vi har begge hatt lørdagsfølelse i dag.

Også fordi mannen ikke jobber lenger.  Så ting som har vært en vane. det sitter godt i.

 

Dessuten kjøpte vi jo pizza også i går, og vi gjør ikke det så ofte utenom helg. Og da ble det fredag i hodene våre i går 😉

Men det er fredag i dag, og en hel lørdag ligger foran oss i morgen.  Passer oss fint, for det er litt å holde på med kan du si.

 

Har ikke du holdt på i lang tid da?, spør du kanskje…joda, men når man har 15 år å pakke ned, og skal ta litt og litt, da tar det tid sjø 😀

 

I dag har jeg prioritert å vaske vinduer på soverommet og stua, i tillegg til vask av klær og skift av sengetøy.  Må gjøre det også innimellom.

Fint lys utenfor soveromsvinduene, og deilig å se blanke vinduer igjen 🙂

 

Det ble litt klær å stryke, og jeg satte mannen til å gjøre det i dag. Ikke så ofte det skjer, men han er veldig flink til å gjøre det, dessuten er han raskere enn meg.  Så jeg sa til han at nå er han fast ansatt! 😀 Noe må jo pensjonisten ha å gjøre. Men da får jeg beskjed om at han bare avspaserer han, også har han ferie om noen uker 😉  Er ikke pensjonist før 1. mai egentlig. Han har nå fri uansett da 😀

Litt kaos her nå som du ser 😁

 

Vinduene ble bra, og nå har jeg vasket dem for siste gang her.  Den nye eieren har jo sagt at jeg ikke trenger å vaske, men etter stormen og alt været som har vært, så trengtes det virkelig en vask.

 

Fine bilder ble det av de også i finværet innimellom enkelte snøbyger i dag.

 

Salongbordet ble hentet, så nå går det unna her.  😀

Det ble plassert i gangen når sovesofaen forsvant ☺️

 

I dag har vi hatt sodd til middag, enkelt og godt.

Ellers har vi sett på ski, og Masterchef på tv  for vi må ha noe annet å se på enn krig.

Jeg nøt utsikten og fuglekvitteret utenfor, når jeg vasket vinduene, og her kan du se  hva jeg så ☺️

 

Snart ferdig med denne utsikten her 🙂

12 kommentarer
    1. Det blir nok vemodig å flytte… men du flytter til et fantastisk sted med en vakker beliggenhet! Kjekt å ha en mann som kan stryke, da – tipp topp! Klemmer <3

    2. God morgen – og det er lørdag! 😀
      Nå er dere snart ferdig med alt sjauing… og kan starte det nye livet i Gjengstøa 🙂

    3. Så fin utsikt du har det. Snill mannen din som strøk klær:)
      Fredagen min gikk til badstua og massasje. Nå er det bare chat med familien og hvile:)

      1. Ja, det er fin utsikt her også. 🙂 Det hjalp godt at han strøk klær i går ja 😉 Badstu og massasje høres godt ut. Har de kjøpt sånn enkel selv til å ha hjemme? God lørdag og hviledag! <3

    4. Sikkert rart å vaske seg ut av det hele og ting tar tid. Ja, vi følger med på krigen, men må skru av også. Vi kan ikke bare ta inn alt det triste, uten å fylle på noe godt tenker jeg. Her fikk vi kaffebesøk av sønnen og det var koselig. Ha en finfin kveld 🙂

      1. Det kan jeg tenke meg var koselig. 🥰 Hadde tenkt å ringe ungene i dag, men har hatt hodepine og har ikke orket å prate i tlf i dag.
        Ellers har vi kost oss med god mat og kaker vi også 🙂 Ha en fin kveld du også. Klem ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg