Fredag, først arbeidsdag…så helg 🙂

Joda,  vi som “bare” er hjemme, jobber også. Vi har bare ikke samme tidspress som dere som har en arbeidsgiver, og fast jobb. 😀

I dag fortsatte mannen å slå gras, og jeg tok riva og hjalp til med kanter og grøft.

Det er tungt begge deler, og for meg er det å rake og kjøre bort gress noe av det verste jeg gjør sånn pulsmessig.

Men prøver meg jo likevel,  og tar pauser.

Før kunne jeg presse meg, og bare fortsette. Da ble jeg ofte i bedre form etterhvert.

Men de siste årene så får jeg akutt behov for å sette meg, eller helst legge meg ned for å få ned pulsen raskt.

Er en frisk, så er det ikke farlig med høy puls, men det er som om kroppen skriker varsko her, hver gang det skjer.

Og sånn var det en god stund før jeg fikk blokket ut åre i fjor…

..Og nå er det sånn igjen.

Jeg tok flere pauser, men på slutten, nå jeg skulle rake ferdig i grøfta og mannen ventet på meg, da pushet jeg mer, og plutselig fikk jeg akutte smerter i brystryggen.

Mannen sier, bare litt igjen nå…Men jeg måtte legge meg ned. Var rett før jeg la meg ned på asfalten, men kom meg bak i hagen på terrassen, og der lå jeg til smertene ga seg.

De gir seg fort når jeg får lagt meg ned, så det virker ikke helt som muskelsmerter. Da ville de vel være der når jeg ligger også. Ihvertfall en stund.

Dessuten så har jeg hatt mye muskelsmerter oppigjennom årene, så jeg vet litt om hvordan det er..

Men er det ME som er skyld i det, eller er det noe med hjerte igjen…det gjenstår å se. Er jo så like symptomer 😳

Vi fikk ryddet opp, og det begynte å regne litt, så det passet bra å bli ferdig.

Det blir så fint når gresset er borte 😀

Har liggi en stund på sofaen nå, og det hjelper.

Kjedelig at det skal være sånn,  for det er jo liksom ikke så mye jeg gjorde…bare fikk opp pulsen, som jo skal være bra 😉🙂

Vel, jeg får ta det som dagens treningsøkt, og det blir helg nå. Da slapper vi av.

Siden det ble regn, må jeg vente med å støvsuge og vaske bilen innvendig likevel.

Nei, en dusj snart, og kanskje et lite maleri senere 😉

Har kjøpt minitayrlerret, for da kan jeg bare leke meg, male og øve så mye jeg orker. Går ikke så mye maling for hvert bilde 😄

Har slutta med helgerengjøring, det blir når jeg orker, og ikke har så mye å gjøre ute.

Men et par klesvask å henge opp blir det, også lage middag da 🙂

Ønsker deg en god helg med morgenens bilde 🥰

10 kommentarer
    1. Nydelig morgenbilde! 😊 Så fint at dere fikk gjort jobben med gresset. Men for å være ærlig synes jeg du har gjort i overkant mye i dag. Å få opp pulsen er bra for friske mennesker, men vi som har ME må være “forsiktige” så vi ikke overdriver aktivitet og overskrider vår individuelle tålegrense. Om jeg hadde vært legen din, ville jeg beordret deg i seng resten av dagen, med strengt hvileregime. Kanskje hadde jeg sagt at du hverken får male eller lage middag i dag, og at du virkelig må legge inn en hviledag i morgen også! God helg! Hilsen Strenge-Kari ❤️

      1. 😄 Så streng du var i dag da 😯 Vel, middagen er lagd og spist. Ble tidlig middag i dag for utpå dagen er det ikke så mange krefter igjen til å lage den. Enkelt ble det også 😉 En dusj nå, også blir det nok ihvertfall sofaen for det meste resten av dagen. Og kanskje litt i senga til å begynne med ☺️
        I morra og søndag blir det hviledag.
        Ikke sikkert jeg maler heller..det får kroppen bestemme 😉😀 Takk, jeg trenger at noen er strenge innimellom 😘 God klem til deg, strenge-Kari (nytt navn på deg nå ja ) 😄❤️

    2. Vi er vel ikke akkurat arbeidsledige selv om vi ikke er i jobb lenger, for det er alltid noe som må gjøres. Kjedelig at det skal være sånn at du får vondt når du presser deg, men da er det ikke noe annet å gjøre enn å ta en pause. Håper du får en fin fredda, klem 🤗

      1. Tusen takk for det. ☺️
        Fredagen er fin den, og jeg er heldig som kan ta pauser, og hvile stort sett når det trengs..om enn ikke nok kanskje. Men vi får se etterhvert.
        Kos deg, og nyt fredagen. Klem ❤️

      1. Det er nok ikke mulig med robotklipper her.
        Dette klippes en gang i året.
        Mange trestubber, småbusker, dype dumper og høye tuster.
        Vi raker bare noen av ytterkantene og grøftene. Resten ligger igjen.
        Bare de siste årene vi har slått der, og det må brukes en kraftig kantklipper med blad. 🙂
        Det sto mange trær her for noen år siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg