Fra vinterdag i går, til sommerdag i dag 🌞

Ikke sikkert du skjønner toppteksten, men går du inn Her så ser du hvorfor ☺️

I dag våknet vi til 13° og sol igjen

Jeg våknet ikke før 8:30 for det ble sent før jeg sovnet.

Etter frokost var Olav raskt ute, for nå skulle veden i hus 😀

Ihvertfall det første laet

Det trilles ned i kjelleren

Og stables opp der

Jeg hadde ikke kropp til å hjelpe til med det i dag, den var ganske så vond både her og der etter denne uka.

Ellers pleier vi å bruke 2 trillbører, så jeg henter veden, han tar den ned og stabler.

Nå brukte jeg heller litt tid på å shine opp litt inne, for her har det blitt lite gjort de siste ukene.

Etterpå ville jeg ha ut puter på terrassen. Kan jo bli siste varme sommerdagen denne sesongen 🌞

Det ble langt på dag før vi kunne sette oss ned her, for Olav ga seg ikke med vedtrilling.

Vi visste også at dattra hans skulle komme innom, og i dag var ungene med også 😍

Da fikk bestefar litt hjelp 😀 Han gjemmer seg bak bestefar ☺️

Caisa hjalp bestemor med å mate måkene, for det har vi gjort mange ganger da hun var lita jente 🥰

Vi koste oss nede ved sjøen en liten stund, før vi måtte gå opp til gutta igjen.

Da satte vi oss endelig ut på terrassen.

Caisa fikk strikketøyet som hun begynte på en helg de var hos oss, for flere år siden, og da satt jenta og strikket helt til de skulle dra. Hun ville helst være her sa hun, så vi ble enige om at hun skulle komme en helg snart.

Det ble en koselig stund med dem, før de skulle hjem til kattene, og middag hos mormor.

Vi hadde ikke spist middag heller, og hadde planlagt grilling siden været var så fint.

Det smakte godt, og var veldig koselig å nyte maten ute igjen 🙂

Nå er alt ryddet inn, for resten av kvelden blir det sofatjeneste på meg, og godstolen på Olav 😀

En fin augustdag, og gradestokken viser i sola.. .

Håper dagen din har vært fin, enten du har hatt sol eller regn 🥰

10 kommentarer
    1. Veldig kjekt å få veden i kjelleren, da. Kan dere gå ned dit innefra? Så artig at du har ei strikkejente å kose deg sammen med! Ser dere har hatt en ordentlig finværsdag! Det har vi også. Jeg har “kopet” litt på sofaen ute, men mest ligget inne og ladet. Bjørn er ute og griller biff nå, så snart blir det grillfest på oss også. Herlig temperatur, altså!😊

      1. Ja, det ble en skikkelig fin dag, og koseligmat Caisa har lyst til å strikke. Blir visst bare her hos oss, og litt på skolen 🙂
        Godt å ha veden i kjelleren. Kunne gått inne fra Huset, det er en lem som ikke lar seg åpne etter at de la nytt gulv i gangen, og vi åpner ikke den igjen 😉
        Så vi må dit og hente den, men da tar vi noen julasekker, så har vi en stund ☺️
        Smakte godt med grilla biff tenker jeg. Håper du er bedre 🥰
        Tror jeg har vært litt for flink i det siste, for det er vondt mange steder i kroppen, og føles som jeg har influensa 😁
        I morra blir bar avslapning 🙂

    2. For en herlig, nydelig dag <3 deilig med sommer! Her har det vært "november-vær" idag…. stort sett regn eller yr! Men – har vært ute fra 8 om morran til nå nesten klokka 22. Sånn er det å være utifriluft på bobiltur altså! Klemmer <3

      1. Du er flink til å være ute uansett vær 😀 Orker ikke det lenger jeg, selv om en tur i regnvær er veldig godt…spesielt å komme inn etterpå 😄
        Det har begynt å regne litt her også nå. Passet meg fint, for jeg trenger en rolig innedag ☺️
        God søndag. Klem ❤️

    3. Mannen min og jeg var på hytta i helga, og det var superherlig og fint vær der 🥰 Blåste en del på kysten da. Koste oss ute i hele går, og jeg klarte å bli litt litt brent i panna 😜

      Kjempefine og nydelige bilder du har tatt 😊

      Ønsker deg en superfin søndags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg