Fra Gjengstøa til Halden

Presis 10 timers tur skal du få I bilder, fra start til slutt 😉

Oppe tidlig i dag, og klokka viste 06:48 da vi kjørte hjemmefra.

Det var stjerneklart og fint. Orion kan sees over furua

Du ser stjernen Sirius helt til høyre i bildet

Ferden går mot Halden, og det lysnet ganske raskt  på vei over Høgkjølen

Meldal

Så titter sola fram 🌞

10:46 kom vi til Alvdal, og da ble det lunsj

Fortsatt fint vær

Som alltid skulle jeg ta bilde av storelgen,  men tror du ikke jeg akkurat da skrev melding til sønnen min,  og selv om mannen sa ifra litt før, så hørte jeg feil, og traff feil på kameraknappen, så til slutt fikk jeg bare rumpa til elgen 🙈😂

Ser du den ikke? Se rett foran nesa til mannen 😉😄

Så kom vi etterhvert til Espa, og hva ser vi der?….

Det snør! 😯

Mye løv fortsatt på trærne

Og det snør fortsatt 😄

Det gikk over til regn, og vi passerte åkre, og skog på vei gjennom Fetsund, mot Mysen

Og mer regn når vi ankom Halden 16:46.

Festningen i det fjerne 😀

Så var det bare å stikke innom sønnen min med diverse,  før vi sjekket inn på hotellet.

Jeg stakk med en gang ut igjen, for heldigvis er det kjøleskap her, og da handler vi alltid litt pålegg og brød. Greit å slippe å gå ut og spise.

Frokost og middag får vi på hotellet, det hører med i prisen, og i dag var det veldig god mat.

Smakte godt,  og enda bedre var det å lande i senga, og her blir jeg resten av kvelden.

Tror nok vi må dele opp turen neste gang, for 10 timer i bil er litt vel lenge for oss begge to. Vi slet litt på turen i dag.

Men vi klarte det! 😀

20 kommentarer
    1. Hvis dere er innom Oslo på vei tilbake så si fra da 🙂 Ja, jeg vet Oslo sentrum ikke ligger på veien, men uansett… Si fra da 😀

      1. Det hadde vært artig, og å treffe deg ville vært et høydepunkt 😀
        Blir nok ikke denne gangen, men jeg skal huske det om vi skal til Oslo en gang 😉🥰

      1. Tusen takk, det skal vi gjøre ☺️
        Vi klarer ikke det vi heller 😂 Men klarte det på tross av. 😉
        Penger spart på hotellovernatting 😁 God klem ❤️

    2. 10 timer er lenge ,tror alle er enige i det ,iallefall om en er 50+ :=)fine bilder fra reisen ,så får du være litt mer våken på hjemturen så får du nok hele elgen på film ,be mannen stoppe så du får en kvilepause der ,da blir det et godt bilde

      1. Vi har stoppet noen ganger og tatt mange bilder av Elgen, og det blir nok flere tenker jeg…bare jeg tar hue opp av tlf 😁🤣
        10 timer er lenge i bil, men godt når vi er framme ☺️
        God søndag. 😍

    3. Ti timer er lang tid i bil,,, men greit å bli ferdig også… men tar man det som en tur… ja så kan man jo ta en overnatting da 🙂 Når jeg har kjørt til Oslo har jeg bare gitt meg god tid og kjørt de tii timene, Men nå klarer jeg ikke selv å kjøre det stykket lenger. Det klarer ikke kroppen, Blir for intenst og for mye smerter… men litt bedre å sitte på… Kos dere! klems

      1. Takk, vi skal kose oss ☺️
        Vi kommer nok til å legge inn overnatting, og slippe å kjøre så intenst. Så lenge mannen orket å kjøre i et, så går det, men når han også sliter med smerter, da blir det værre.
        Godt å slippe å kjøre så langt i dag 😉
        Vi må nok bare innstille oss etter kroppen og helsa litt mer ☺️
        Har ingen andre valg ser det ut til. Leit at du har så mye smerter, føler virkelig med deg ❤️
        Ønsker deg en god søndag. Klem 🥰

    4. Oj, det er lenge å sitte i bil, og jeg tenker at mannen var sliten for det er kanskje bare han som kjører? Jeg henger meg på Frodith og håper at vi kan møtes i Oslo en gang det passer sånn 🥰 Ønsker deg en fin søndag, klem 🤗

      1. Tusen takk for det ☺️ Det hadde vært koselig å treffes, tenker på deg når vi kjører forbi Lillestrøm på vei hit. Du er jo ofte i nærheten der 😉
        Ja, det er bare han som kjører, og det er fordi han vil det sjøl. Jeg kan godt kjøre litt jeg også, men han er ingen god passasjer, og slapper mer av når han kjører sjøl 😄
        Mest hoftene han sliter med av å sitte i en stilling så lenge 😉
        God søndag. Klem ❤️

    5. Fine bilder på tur sørover, men 10 timer er lang tid, så sikkert lurt å dele opp turen. Håper du har det veldig hyggelig og koser deg. Og så ta vare på deg sjøl. Klem <3

    6. Tusen takk, skal nok prøve ta vare på meg selv også, men nå må jeg ta vare på mannen som ble syk…til en forandring i Halden 😁
      Skal gå til sønnen min på middag nå, så jeg koser meg også 🥰 Er jo heldigvis “frisk ” 😉
      Mannen må “kose” seg på hotellet og bli frisk ☺️ God klem ❤️

    7. Dere fikk en skikkelig flott start på turen, stjerneklart og flott, men 10 timer er i overkant, ja. Håper det går bra med dere der nede! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg