Forskjell på hverdag og helg 🙂

I går snakket jeg med sønnen min, og da spurte han om det var godt å ha påskeferie 🙂  Med en liten humoristisk undertone, for vi har jo fri hele tiden nå. 😁

Og da svarte jeg: Ja  det er godt med påskeferie, og det ble plutselig påskefølelse når påskepynten kom fram 😀

 

 

 

Selv om vi har fri hver dag nå, så har vi bestemt oss for å ha forskjell på hverdag og helg.

Det er godt å kunne glede seg til helg, og også viktig at det er et par dager uten at vi må gjøre noe.

Vi har jo masse å gjøre med de rommene vi skal pusse opp, og ting vi skal rydde bort, og andre ting monteres.

Men lørdag kan vi heller roe ned litt, gjøre litt husarbeid om det trengs (og det gjør det jo etter all jobbinga i uka ☺️)

Søndagen kan vi nyte med en tur ut hvis det er fint vær, ja, vi kan jo gå ut i ruskeværet også, men ikke like fristende. Og vi kan lese, strikke, m.m.

Strikkinga står mannen min over da 😂

Rett og slett nyte at det er helg.

Så det er greit å ha litt forskjell på hverdag og helg,  samtidig som vi godt kan ta en rolig dag midt i uka også. Og etter hva kroppen sier ifra om ☺️

Snakk om å ha det fint da! 😀

Hvordan er det med deg om du har fri alle dager. Gjør du forskjell på hverdag og helg?

 

 

12 kommentarer
    1. Veldig greit å gjøre forskjell på hverdag og helg, spesielt når man ikke skal på jobb hver dag. Det blir så koselig når påskepynten kommer fram 🐣 Jeg skal jobbe to dager til, så kan jeg ta ferie på alvor 😉 Ha en fin mandag 🥰

    2. Jeg gjør ikke det nå når jeg ikke jobber. Men kanskje av og til:)
      Men kanskje jeg skal gjøre det slik at man har noe å glede i helgene:)

    3. Er nok ikke like flink til å skille hverdag og helg nå lenger.. litt dumt, egentlig..men det har bare blitt sånn når dagene har flytt i hverandre over en veldig lang periode.
      Men det er jo aldri for seint å “snu” trenden igjen 😉

    4. Det er veldig lurt det, men jeg liker ikke søndager…den dagen er litt for rolig for meg…
      ..
      Men når det gjelder mat og drikke – så er det forskjell…
      Det er ikke fest på en mandag med rødvin og biff!

    5. Masse koselig pynt du har! Jeg er enig med deg – det er viktig å ha forskjell på helg og ukedager! Jeg jobber jo, men den største forskjellen for meg i tillegg – er at jeg sover litt lenger, spiser litt “mindre strengt” når det er helg! Viktig å glede seg til noe ekstra! Klem <3

      1. Ja, det er veldig viktig, og i helga spiser jeg ikke havregrøt 😁 Vi har koselig pynt, og mye av det er en del år gammelt. Holder med litt pynt til påske synes jeg. Og egga på bjørkeriset har barnebarna her malt 🥰 Klem til deg ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg