Fishing i Valdres 😲

Neida, det er så klart fisking i Trondheimsleia 😉

Jeg våknet i dag tidlig, av at mannen gikk ut døra, og borte ble han.

Kom meg opp like etterpå, og hadde en mistanke om hvor han var…

Med det samme kjenner jeg at jeg gjerne skulle vært med, men samtidig så var ikke dette dagen da jeg orket å sitte i båt i 2-3 timer.

En veldig dårlig natt, så jeg startet litt rolig, med havregrøt og litt rydding.

Fikset litt på blomstene jeg fikk av Ingvild

Denne hadde vokst så lang,  at jeg måtte klippe den ned. Så da satte jeg blomstene i vase likegodt 🙂

Får passe bedre på den nå, så den ikke blir så lang.

Jeg fikk skrapt et trappetrinn, lagt sammen litt klær, og passet på å hvile før Olav kom.

Når jeg så han kom inn med båten gikk jeg ned for å hjelpe til litt.

Men først må båten på plass, og spyles.

Han renser fisken, jeg skyller den før den legges i balja

Det ble 13 sei, og en lyr. Mye mat til måkene også 😀

Det ble frokost på han, og lunsj på meg før han gikk i kjelleren og fileterte fisken.

Jeg kom akkurat da han var ferdig. Så kunne jeg legge all fisken opp på rist.

Min jobb er å vakumere når den får rent av vannet.

Så vi slapp seipanetter fra Dokka vi da 😉😄

Nå dro han bort til Atle, han har fått sild, så da blir det sild til oss også 😉

Om det blir sei eller sild til middag, det gjenstår å se. Godt begge deler, så Olav får bestemme hva han har mest lyst på, så fikser jeg det. ☺️

Om han måtte dra alene og fiske, så får han ihvertfall noe hjelp etterpå. Det er jo ikke annet enn selskap i meg når vi er ute og fisker uansett, for han fisker på 160 meter og bruker fiskehjul. Men det er veldig koselig å være med når været er som nå.

Det ble litt regn, men varmt i været, så da gjør ikke det noe. Vi gikk bare inn i naustet til det ga seg

En fin dag så langt. Veldig godt å ha fått noe av fisken i land, og snart i fryseren 😀

Ble ikke ferdig med innlegget før han kom med silda..

Når han var ferdig, var det bare å sette i gang med vakumering

Det ble 13 middager med 500 gram sei i hver pakke, og 1750 gram lyr, som skal brukes til fiskegrateng.

Hva tror du det blir til middag i dag? ☺️

Skal bare hvile litt først…får vondt i kroppen av alt sjø 😄

10 kommentarer
    1. Så flinke dere to:) Min mann fileterer ikke fordi det blir for mye jobb for han etter båt tur. Fileterer når vi skal steke 🙂
      Ja, det regner mye innimellom o dag:)

      1. Olav legger alltid fisken i vann med isblokk, da kan den ligge til morran om vi fisker på kvelden, og den kan ligge en stund så han får spist og hvilt litt før han fileterer. Gikk raskt I dag når det bare var 14 stk, og de ikke er så små 🙂 Forstår godt at mannen din ikke orker, det er slitsomt nok å fiske. Går fint å filetere når en skal spise middag. 😉

    2. Fantastisk👍 Så mye bra mat. Og du har jo skikkelig bevis på at han «itte var på fishing i Valdres»😅 Bedre enn seipanetter fra Dokka, dette. Og i tillegg hadde han vel heller itte trøffi «hu lyshåra dama på Samvirkelaget»😂

    3. Så herlig med fersk fisk og ikke minst ekstra til fryseren.🤗
      Det er fisk for mye penger der hvis du skulle kjøpt den på butikken.😅
      Det er fint å ha mulighet til å fiske selv.🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg