Fin fredag – og litt om pulsklokke og bodybatteri

Månen lyser fint opp både natt og dag nå. Nærmer seg fullmåne igjen, på søndag.

Det ser ut til at jeg har tatt min tørn med å være våken denne gangen også, men to netter nå har jeg sovet veldig godt.

Ja, så godt at når jeg våknet i går, så viste klokka dette

Så høyt har det ikke vært siden jeg fikk klokka.

Som du kan se, så et det meste blått på nattan, og da lader kroppen.

Det orange er når jeg bruker kroppen, eller er stress i hodet.

Kan skimte litt blått på dagtid også, og det er sjelden jeg har nå for tida.

Våknet i dag også med 91 i Bodybatteri,  og jeg kjenner så stor forskjell i kroppen, og klarer å være mye mer aktiv i løpet av dagen

Her ser du hvordan det viser akkurat nå

Ofte de siste ukene har jeg våknet med Bodybatteri på rundt det samme som jeg har nå etter en lang og aktiv dag, og de som har litt peiling på aktivitesklokker, sier at en ikke bør ha mindre enn dette, altså rundt 20-25 når en legger seg.

Men det går jo ikke når dette vises når jeg våkner,  og det flere dager på rad

Som du kan se på bilde over, så er det ikke mye blått på nattan, og jeg sov en del timer..

Denne dagen gikk jeg litt i butikker, var på sykehuset og satte på døgnmåler, så det sier seg selv at det ble tomt for energi

De siste ukene har det stort sett vært mellom 23 og 37 når jeg våkner om morgenen, så det er ikke rart jeg føler meg syk. Vondt i kroppen, og sliten..utmatta er vel det rette ordet.

Så å se nå at kroppen tar til seg energi igjen,  det er en lettelse.

Jeg gjør jo ganske mye i forhold til hva kroppen vil, og det jeg ser nå, er at mine gåturer gjør det ikke værre, selv om jeg får vondt både her og der..

Det som er verst er stress i hodet (noe jeg får med en gang jeg skal noe). Bort, på butikken, reise av alle slag.

Det nest verste er butikkgåing,  så matlaging, det å stå på kjøkkenet med diverse. Det blir smerter.

Tlf bruk,  pc bruk og til og med håndarbeid krever energi, og derfor er det ikke alle dager jeg orker det.

Presser meg mer enn jeg bør, for jeg koser meg jo med å gjøre det også.

Vel, det var litt om Bodybatteri og aktivitestklokke. Den viser puls, søvn m.m. så det er et kjekt hjelpemiddel for oss med ME, og selvfølgelig andre som trenger å se hvordan kroppen fungerer.

I dag har jeg som skrevet over, hatt en fin fredag. Var en tur på Kyrksæterøra og handlet, sendte og hentet post. 3 timer tok det totalt, for jeg kikker innom klesbutikker m.m når jeg er alene 😀

Sola har skint og varmet i dag også, allikevel var det 10 minusgrader på Kyrksæterøra.

Her var det minus 3 sånn pluss minus.

Etter lunsj, og litt sofahvile, gikk vi en liten tur. Ble ikke så lang, for det er noe som ikke er helt bra i høyre hofte/bein på meg. Litt redd for at jeg har fått et tretthetsbrudd igjen, eller like før, så jeg må være litt forsiktig.

En som prøver å fjerne istapper 😄

Det er så godt å se sol og blå himmel, men det meldes et værskifte, så vi må passe på å nyte det.

Derfor fikk støv være støv inne, og skitne vinduer være skitne. Skal jo regne igjen snart likevel 😉

Sola går så vidt over Ålførkammen nå. Den kommer høyere for hver dag 🌞

Så var det godt å finne sofaen igjen, og se sola gå ned bak rullegardina 🙂

Veldig kjekt med rullegardin som holder sola ute, og at vi allikevel ser igjennom den 😀

Middagen er spist, og nå blir det bare avslapning resten av kvelden.

God helg! 🥰

17 kommentarer
    1. Stilige istapper! 😀 Gratulerer med så høy måling på Body Battery! Jeg hadde bare 28 da jeg våknet i dag, så det var lite lading i løpet av natta. Hadde sju da jeg la meg. Må vel ekstremhvile til for at denne kroppen skal ta ordentlig lading… 😅

      1. Huff, ja, 28 er ikke godt å våkne med. Har jo gjort det så mange dager jeg også, så det er nesten så jeg tror det er noe galt med klokka 😄
        Men kjenner at kroppen har mer energi også, så det stemmer nok.
        Raser fort ned, men har uansett noe mer å bruke ☺️
        Du må nok slappe godt av noen dager nå, så kanskje den tar til seg litt lading. Rart at den ikke lader når vi sover, men det viser at det er ting i kroppen som hindrer opptak. 😳
        Synes det er greit med klokka, for da har vi litt “bevis” 😉😀
        God lading! ❤️

        1. Ja, lærer og skjønner en del av den klokka, selv om jeg ikke alltid er enig. Har imidlertid vært veldig enig med den i dag 😀

    2. Hmmm – de klokkene viser mye! Og det er slitsomt å våkne nesten tom lissom….! Godt at du har kosa deg idag, og så mange fine bilder også! Nyt kvelden – klem <3

    3. Interessant å lese om din erfaring med klokka di.👍🏻
      Jeg kan tenke meg at den er et godt hjelpemiddel for å se hvor mye hvile kroppen trenger.🤗
      Flott turvær hos dere i dag.🤩
      Det er godt med noen slike dager.🤗

      1. Ja, den er et fint hjelpemiddel, men jeg hviler ikke nok i følge den og om det er ME jeg har. Så jeg er veldig glad når jeg våkner med høyt BB til tross for at jeg ikke har lytta til kroppen. Spent på å se om det bedres enda mer på sikt.
        Rart å se hvor godt det stemmer det jeg kjenner i kroppen. 🙂

    4. Mye informasjon fra disse klokkene…. bare man ikke blir helt opphengt i det? Men det er vel det som er vitsen 😀
      Trasig med den slitenheten og søvnproblem – og at klokka faktisk viser det du føler 🙂 Håper på gode energigivende dager for deg, Heidi 🙂 klem

      1. Tusen takk for det.
        Nei, helt opphengt i det er ikke lurt å bli.
        Så derfor gjør jeg ting selv om det er lavt bb. Om det er lurt er en annen sak.
        Nå kjenner jeg kroppen min så godt, at jeg merker det uansett.
        God lørdag! 🥰 Klem

    5. Veldig lurt med en klokke som forteller deg så mye. Noen ganger skjønner vi jo ikke at vi trenger hvile, men her får du det med rene ord!!! Ha en vakker lørdag. Klemsiklem:)

    6. Så herlige og fin vinterbilder 🥰 Jeg har en Fitbit klokke og jeg sjekker alltid status på søvn og puls når jeg våkner. Har konstatert at de gangene jeg klarer å komme inn i REM og være der i bortimot en time, så har jeg en hvilepuls som faktisk kan komme ned under 50. De gangene det skjer føler jeg meg virkelig uthvilt, selv om jeg ikke har fått så altfor mange timer søvn. Normalt ligger den på 53 – 54 slag. Ønsker deg en fantastisk lørdag, klem 🤗

      1. Tusen takk for det. Jeg har ikke vært under 55 i hvilepuls og det bare en gang de siste 2 mnd. Ligger som regel mellom 60-65.
        Merker det også, at jeg ofte har litt høy puls.
        God lørdagskveld! Klem ❤️

    7. Godt. innlegg om energi og hva som tapper deg og gir påfyll..
      Ringe kan jeg alt om, blir kjempesliten etter 5 minutter. Så det har jeg slutteet med.
      Bra turer ikke gjør verre….Kjekt å finne ut slike ting..
      God søndag, nyt dagen 🥰 klem..

      1. Takk for det. Ja, det virker som det å gå tur ute ihvertfall tapper mindre enn mye annet, og det er jeg veldig glad for.
        Det er medisin på mange vis det å kunne gå en tur 😀
        Å snakke i tlf eller med folk ellers, tapper veldig. Så det må bli sånn innimellom ☺️
        God søndag 🙂 Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg