Fargeutfordring igjen – Bunny utfordrer

 

Jeg har vært litt treg til å lage dette innlegget, men tenkte jeg skulle bli med likevel 😉 Du kan lese om Bunny’s utfordring HER

 

Han vil at vi skal fortelle hva som er de 3 første tingene vi tenker på når vi tenker på enkelte farger.

 

Tenkte jeg skulle gjøre som de andre, og skrive fargenavnet med fargen de er i, men får visst ikke til det jeg. Må lære meg det siden da. Har noen et godt tips, tar jeg gjerne i mot 😉

(Nå har jeg fått god hjelp,  så endelig fant jeg hvor fargene var) ☺️

Ihvertfall her kommer fargene med bokstaver, og nå også farger:

 

Rød   –   Da tenker jeg på jordbær, minneboka mi, og tyttebær

Oransje – Det er bilen vår, den glemte jeg å ta med i forrige fargeutfordring, men den må jo være med, og tulipanene i blomsterbedet mitt

 

Gul    –   Sola – også tulipanene i bedet mitt, og det solgule rommet til sønnen min da han var liten. Han fikk velge fargen selv.

 

Grønn – Gresset om sommeren, grønt løv om våren og kontoret vårt med grønne vegger

 

Turkis –  Turkis hav, mine turkise gensere, og tegningen fra barnebarna

 

Blå –  Himmel og hav, og den kommende bilen vår 😉

 

Lilla – Garnet jeg strikker tøfler av, tulipanene i bedet, og en flott lilla kjole jeg hadde en gang i tiden.

 

 

Takk for utfrodringa Bunny  😀 Og takk for god hjelp med å finne fargene,  så lå litt gjemt for meg som trykket på alt annet enn den som åpnet for farger og str på bokstavene m.m. 😄

 

 

 

30 kommentarer

Siste innlegg