Et lite innlegg om dagen i dag

I dag måtte vi litt tidligere opp, for Olav skulle til frisøren kl 9 på Kyrksæterøra, og vi trengte å handle etter at vi har vært borte en uke. Det blir jo nesten 14 dager siden vi handlet.

Det regnet litt på morgenen, men så har det vært bare lettskyet, og bittelitt sol.

Vi var begge så trøtte i dag, at vi kollapset litt da vi kom hjem.  Spiste lunsj etter å ha ryddet ut, og slappet av på sofaen etterpå.. Jeg gjorde det 😁

Olav liker ikke ligge, så han sitter i godstolen.☺️

Men jeg var såå trøtt at jeg måtte gå og legge meg en times tid, og sovnet gjorde jeg.  Tror jeg har litt å ta igjen, for det var en dårlig natt i natt, og vi har vel ikke kommet oss helt etter ferieturen enda.

Jeg fikk også hentet albumene jeg har lagd til barnebarnas konfirmasjon.

Ved første gjennomgang fant jeg ingen feil, men så var jeg så dum at jeg kikket igjennom en gang til. Da fant jeg en feil. Så kjedelig, men det er visst vanskelig å ikke få noen feil. Selv om jeg ser igjennom flere ganger, legger de bort, og ser igjennom igjen. Allikevel klarer jeg å få litt feil.

Ikke sikkert de legger merke til det ved første gjennomgang. Og ellers er jeg faktisk veldig fornøyd med albumene. 😉🙂

Vi har også fulgt med på nyhetene når det gjelder “Hans”, og det er tragisk å se alle ødeleggelsene.  Heldige vi som ikke bor der det er som verst.

Og vi er glad for at vi kom oss hjem før det ble stengte veier.  Sjelden både E6 og Riksveg 3 er stengt på samme tid.

En annen ting vi følger med på er ørneungen i ørneredet.  I går så vi plutselig at det var to unger der som ble matet.  En ørneunge hadde mistet moren sin, og måtte adopteres.

Det var så fint å se når ørnemor kom og skulle mate ungen sin.

Hennes unge som hørte til fra før, ga plass til den nye ungen, og den fikk mat først.  Hun ble godt mottatt av både mor, far, og barn, og nå er de 2 unger  som er sammen i reiret, og mor som slapper av litt etter å ha matet begge 2. Far kommer bare innom med fisk ☺️

Veldig koselig å se på ❤️

 

Følger du litt med på det?

8 kommentarer
    1. Blitt mye titting på nyhetene her i dag også. Skikkelig fælt med alle ødeleggelsene pga han Hans. Å ta seg en lur midt på dagen kan være smart og nødvendig noen ganger. Og skjønner godt at du trengte det, for har jo opplevd så mye i det siste og ikke minst utført mye. Godt å høre at du også er menneskelig😅😉

      1. Hehe, jeg er menneskelig ja 😄 Tar meg flere timeout, og gjerne sover litt hver dag nå.
        Nødvendig ☺️
        Ja, det blir en del titting på nyhetene nå. Håper det verste er over 😳🙂

    2. TV’n har stått på i hele dag, og har fått med meg nyhetene. Den har stått på i bakgrunnen mens jeg har gjort noe annet. Kan ikke sitte pal hele tiden.

      Synes så synd på de som har blitt rammet, og du bare ser hvor sterke naturkreftene er! Skumle saker med slike sterke naturkrefter.

      Jeg skjønner ikke de som ikke tar dette alvorlig, og nekter å la seg evakuere. De kunne bare bytte rom til andre siden av huset. Da tenker man virkelig ikke.

      Ønsker deg en superfin onsdags kveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Det er skumle saker, og voldsomme krefter i sving. De tror vel ikke at den kan bli så ikke, og avventer evakuering. Vet ikke hva jeg ville gjort selv, men tenker at jeg ville evakuert, og tatt meg meg diverse ting, som album etc.
        Vi har ikke orket å se nyheter hele dagen, det blir for voldsomt, og mye reprise også ☺️
        Ha en fin kveld. Klem ❤️

      1. Ja, det er skummelt med kreftene i vann. Glad vi bor på et trygt sted ☺️
        Veldig gøy og spennende å følge med ørnene. Ikke lenge før de forlater redet for godt. Fascinerende å se hvor fort den har vokst 😀 Klem ❤️

    3. Nei, dette har jeg ikke sett. Er det på nrk? Uff, jeg slår nesten aldri på tv’n, ser gjerne Dagsrevyen på data’n. Litt etterpå.
      Det er mange som har utfordringer om dagen, ille for dem som opplever dette.
      Så søte nyfødte små, og som er kommet til konfirmasjonsalder. Enn at du har så voksne barnebarn. Vet du har eldre.
      Ønsker deg en fin torsdag 🙂
      Klem <3

      1. Det er på NRK.no/piip ☺️. Koselig å følge med ørnene. Nærmer seg at de flyr ut nå.

        Ja, eldste av barnebarna er 18 år, og disse 2 er de yngste av mine 3. 🙂
        God fredag å, og helg, Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg