Eplekake i airfryer og hybelkomfyr

Det er vel nesten litt skummelt å ha eplekake i overskrifta, ser jo at det får noen til å komme helt på toppen.🤭

Og denne kaka har du sett før også, men det er første gang jeg testet å bake den i airfryer og hybelkomfyr.

Det gikk fint det, tar bare mye mer tid, for det er jo ikke plass til alt på en gang.  Men det ble veldig godt 😉

Kan ha mye mer epler i, men jeg liker ikke at det er for mye epler, jeg vil ha den gode deigen rundt litt for seg selv også 🙂

Men kanel og sukker må på 😀

 

Ferdig stekt i hybelkomfyren

Eplekaker i muffinsformer i airfryeren. Ble litt forskjellige str for jeg turte ikke ta for mye i første omgangen. 🙂

Siste rest av røra tok jeg i forma i airfryeren. Ikke så fin, men veldig god, og litt mer kompakt enn den ble i hybelkomfyren

Oppskrifta finner du her fra min velbrukte oppskriftsbok:

 

10 kommentarer
    1. Åh, eplekake er nydelig. Spesielt på på høsten med tilgang på gode, norske epler. Takk for oppskrifta. Den utgaven var ny for meg. Skal prøve den i morra allerede. Får gjester på ettermiddagen.

      1. Å, så artig! Denne har jeg bakt i over 40 år nå. Fikk den av en nabo til søstra mi, og har bakt den utallige ganger. Alle liker denne 😉 Og en favoritt hos unger 🙂
        Bare ikke bruk for stor teskje, da kan den falle sammen. Vanlig str som eggeskje er best.

    2. Haha……sjå der, ja. Nå havner du nok på toppen😉😂 Det gjorde jeg med eplekaka mi, som du jo fikk med deg. Og eplekake i airfryer høres spennende ut. Det må jeg prøve en gang.

    3. Kakene ser veldig gode ut! For å komme til topp, må du sikkert være lur og dele i de riktige FB sidene også! Kanskje…Men vil tro det! Men eplekaker hører høsten med og folk googler….Takk for flott oppskrift!

      1. Bare koselig! 🙂
        Nei, jeg har ingen intensjoner om å komme til toppen, det var mer for moro fordi jeg så at Pensjonistgunna plutselig var der. Jeg deler kun på 2 lukka facebooksider, fordi jeg ikke vil gå ut enda mer offentlig enn jeg allerede gjør. Deler ikke på min egen side heller. Så det er mange av mine bekjente og venner som ikke vet at jeg blogger, og det er sånn jeg vil ha det. 😉
        Har jo sett at det er enkelte som tror at alle vil til topps selv om de sier det motsatte, men jeg er faktisk ærlig på det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg