Endelig – siste flyttelass i går 😀

Men først skal du får være med på siste dagen på Flatåsen 🙂

Vi kjørte hver vår bil, og kom til Flatåsen ved lunsjtid torsdag.

Olav satt i sofaen med pc,n da jeg kom en halv time etter han. Vi hadde begge hatt noen ærend på veien.

Vi var utrolig heldig med været (som bestilt), og med sol og 10 varmegrader var det perfekt flyttevær.

Må ha med de siste bildene av utsikten fra kontor/soveromsvinduene 😉 Som du ser er det mye mer snø. Ligger jo litt høyt, så det tar tid før den forsvinner helt der.

Og fra verandaen på stuesiden

Vi hadde nok å gjøre siste dagen, både med å vaske ferdig, og tjore det som skulle med flyttebilen.

Og flytte alt ut i gangen. Det tok Olav seg av, for jeg hadde nok med å vaske.

På kvelden kom barn og barnebarn innom for å hjelpe oss med å sette vaskemaskin og tørketrommel i gangen. 🙂 Lille Sophie syntes det var litt leit at vi flyttet, for da kunne de jo ikke komme og besøke oss en dag.  Men vi ble enige om at vi jo sees oftere i Gjengstøa uansett, så da skal det gå fint likevel.

 

Jeg rakk en liten tur til naboen tvers over gangen, og hun fikk ikke klemt meg nok. Hun synes det er leit at jeg skal flytte, men vi skal også holde kontakten.

På kvelden stakk jeg også bortom hun som fikk sovesofaen, hun som bor tvers over tunet.

Legger ikke ut bilder av dem, og dessuten så glemte jeg å ta bilde hos mitt nye bekjentskap. Var så sliten, og vi pratet om så mye forskjellig at det var godt bare å få sitte i godstolen hennes en times tid.  Hun er en person som gir tillit, og er en varm og raus person sånn jeg har rukket å bli kjent med henne på denne korte tiden. ☺️

Vi “klaffet” så godt at vi er enige om å holde kontakten. Og hun er jo så snill og tilby oss overnatting når vi skal på bytur også. Det er jo utrolig hyggelig gjort 😀❤

Tok bilder utendørs før jeg kom til henne

 

Vi spiste middag fra Capri tidlgere på ettermiddagen, og litt tv på pc,n før vi la oss.

Det ble en lang natt, med dårlig søvn, men det er jo ikke så rart.

 

Fredag våknet vi tidlig, og fikk spist frokost og vasket mer før flyttebilen kom 08:10 Det gikk i papptallerkner de siste dagene 😉

 

I løpet av en halv time, var alt plassert i flyttebilen, og jeg tror vi kunne fått hele leiligheten i den store bilen 😁😄 Olav fikk skryt for at han hadde tjoret og pakket så godt. Jeg ble ikke forundret, for han er veldig nøye på sånt. 😊

Vi stresset både ny eier, og megler denne morgenen,  for vi måtte få signert først, slik at Olav kunne dra samtidig med flyttebilen. Noen må jo ta imot det som kom 😊   Vi hadde avtalt kl 9 med ny eier, men flyttefolka kom 20 minutter før tida, så da måtte vi fremskynde litt.

Alt gikk greit, vi fikk signert, ny eier godkjente renhold uten å se seg om, for hun stolte så veldig på oss sa hun, og dessuten hadde hun jo sagt at jeg ikke trengte å vaske så godt, men jeg måtte vaske oss ut. Føler meg ikke helt ferdig med ting, før jeg har ferdigstilt på det viset jeg må for å føle det greit.

Selv om de skal pusse opp, så skal de ikke gjøre det med en gang, og det er godt å komme til rent hus.

 

Da ble det tomt en liten stund..

Men ikke så lenge. Ny eier bar ting inn, mens jeg vasket gulvene. Da var det plutselig over, og det var jeg som var gjest 😁

Fornøyd overtager av leiligheten 😀

 

Litt rart, men mest veldig godt 😀

 

Jeg kjørte bortom City syd for å høre om gardinene var ferdig, men det var de ikke, så da tok jeg for en gangs skyld kaffe og vaffel før jeg kjørte videre. Begynte å bli sulten 🙂

 

 

Det var et utrolig flott vær, og ettersom jeg kjørte alene, kunne jeg stoppe og nyte været over fjellet. Sola varmet så godt! 🌞

 

Koste meg med en daim også…litt måtte jeg feire for meg sjøl 😄

 

Andre stopp

 

 

 

Har du sett så blid jeg er? 😀😁 Lenge siden jeg har følt meg så glad og fornøyd. Spilte musikk på full guffe og bare koste meg 🥰

 

Jeg handla litt mat på Kyrksæterøra før jeg kom fram, og der hadde mannen holdt på med å gjøre klart i kjelleren. Vi skal ha vaskemaskin og tørketrommel m.m. der.

De sto og ventet på ham da han kom, og har du sett så stor den bilen er?  Synes Huset er stort jeg men 😯😁

 

Når jeg da kom, så var alt i hus, og det var bare å begynne å rydde på plass litt igjen.  Men først litt hvile, og mat igjen. 🙂

Og vi feiret med kake igjen fra baker Lund 😀

Så nå er vi endelig hjemme i Gjengstøa, og i Heim kommune! 🥰

 

Du som har fulgt meg i noen mnd vet jo at vi har ventet og gledet oss veldig til dette! 🙂

Flott velkomst en marsdag i 2022 🌞

 

Hvis du har kommet helt ned på sida, så må jeg si takk for tålmodigheten, og at du har fulgt meg på flytteprosjektet vårt! 😀

 

Legger ikke ved linker til de andre innleggene om flyttinga, for jeg tror de fleste av dere har lest og fått nok av det. Men om du mot formodning ikke skulle ha lest dem, så finner du dem under flytte i kategorier.

16 kommentarer
    1. Takk for at jeg fikk være med på flyttinga (i bloggen)! Artig å se og lese. Utrolig stor forskjell på snøforholdene på Flatåsen og hos meg på Ranheim. Skulle ikke tro det er samme by! Gratulerer med innflytting i Gjengstøa, og kos deg med vårlig utsikt fremover! 😀

      1. Tusen takk for at du ble med på flyttinga 😀
        Ja, det er stor forskjell på Ranheim og Flatåsen. Det snør der, sludder ned Okstadbakken og regner i byen enkelte ganger. 😉
        Pleide å se på Yr hva jeg skulle ha på meg når jeg tok bussen til jobben før 😄 Skal virkelig nyte dette nå. Veldig godt å vite at vi er ferdige, og at vi bor her nå 🥰

    2. Åååå så gøy, jeg skjønner godt at du smiler fra øre til øre. Og flytting er litt av en sjau, og da er det så utrolig herlig når det er overstått. Det jeg egentlig bet meg mest merke i var omgivelsene der du flyttet fra, og der du har flyttet til. Null snø der du er nå. Jeg holder virkelig med deg i den flyttingen ja. Dere kommer til å få det så fint der. Og den nye eieren er nok fornøyd ja. Alltid kjekt å skape seg nytt hjem.
      Godt du har overnattingsalternativ også når du er tilbake igjen. Leit dere ble kjent så sent, men fint å holde kontakten.
      Nyt det nye hjemmet og denne helgen ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk ☺️ Ja, det er mindre snø her heldigvis. Kan komme mye het også, men forsvinner som regel ganske fort igjen.
        Har kommet dit jeg også nå, at jeg ikke trenger så mye snø over lang tid 😁
        Vi koser oss nå. Godt å bare kunne slappe av, og pusle litt med opprydding etc. Det er jo bare moro ☺️ Må bare minne meg selv på at jeg ikke kan holde på hele tiden 😉
        God lørdag! Kos deg. Klem 🙂❤

    3. Fantastisk!
      Gratulerer 😀 NÅ er dere ferdige 🙂 Og den kaka – og de bildene! Herlig !

      Nyt lørdagen i Gjengstøa 🙂 klem

      1. Tusen takk! Ja, nå er vi endelig ferdige 😀 Veldig godt ☺️ Vi sitter her og klarer nesten ikke helt forstå det enda 😄
        Har styra litt i dag, men nyter masse! 🥰 God klem ❤

      1. Tusen takk! ☺️ Ja, det er lenge siden jeg koste meg så mye, og var så glad. Gjorde godt denne turen etter alt styret 😀 Tusen takk for fine ord 🥰 God klem ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg