En vindfull søndag i Halden

I dag regnet og blåste det så mye at jeg fant ut at jeg kunne benytte formiddagen til å virkelig slappe av.  Så som vanlig tok jeg havregrøten og teen i senga. Så et par episoder med Hotel Portofino, og etterpå sovnet jeg jammen meg en time til.

Så klokka var 12 før jeg kom meg ut av senga, men det gjorde godt for kroppen og hodet kjenner jeg.  Har jo ikke slappet av sånn skikkelig etter at jeg kom til Halden, selv om jeg har hatt litt sene morgener.  Hodet har ikke slappet så godt av, for jeg tenker jo stadig på leilighet, og er rundt og kikker på det.

Du tenker sikkert at jeg er litt kresen, og vel, jeg er kanskje litt kresen, men det er mer følelsen jeg må ha for å endelig bestemme meg.

 

Noen føles ganske greie, men så er det den innestengte følelsen som er utenfor mange av de. Jeg må ha litt luft rundt huset/leiligheten.  Sånn at jeg ikke ser rett ut i en mur eller en hekk e.l.

Men plutselig, så er den der…akkurat den jeg trenger for å føle meg hjemme.

Skal se på en i dag, og en i morra…så får vi se. Men de er fortsatt litt for langt unna Halden sentrum til at jeg kan gå, ihvertfall begge veier, og jeg kjenner at jeg gjerne skulle ha så kort vei at jeg kan rusle en tur til sentrum.

 

Vel, heldigvis har jeg jo bil, så det er ikke helt nødvendig, bare et ønske når jeg først skal bo såpass sentralt.

Jaja, jeg sitter nå her og tenker. Får god tid til det nå som jeg er mye alene.  Gutta er borte i helga, og sendte melding om at de blir en dag til, så jeg har hele huset og hagen for meg selv.

Kunne vært fint med litt mer sommervær, og ikke denne “høststormen”, men koser meg likevel jeg ☺️

Var en liten tur ute for å rydde opp stoler som hadde blåst overenda nås om sola tittet fram litt. Da måtte jeg jo ta noen bilder igjen 😉

 

 

 

Og noen bilder fra i går kveld

 

 

 

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive om noe annet i dag, men etter å ha lest mange av deres blogger, hadde jeg plutselig glemt hva jeg tenkte å skrive om…hehe, teflonhjerne kalles det 🙂

 

Kanskje jeg kommer på det senere, eller i morra…eller ikke 😉

 

Uansett, fortsatt god søndag! 🙂

 

 

20 kommentarer
    1. Takk for søndagstanker og rapport. Skjønner godt at du tenker deg godt om angående leilighet. Viktig å trives.
      TV, ja. Blir mye av det her i dag, i regnværet. Men Barney må ut av og til. Jeg er ferdig med Hotel Portofino. Så faktisk mange episoder om gangen da jeg først holdt på 😉 Nå ser jeg på TDF.

      1. Ja, noen dager er det greit å ha tv på for selskap 😉
        Hva er TDF?
        Har en del episode igjen av hotell Portofino, 3 sesong..Synes den er fin ☺️
        Kos deg videre 🥰

    2. Skjønner godt du vil ha noe som føles hjemme jeg. Det må liksom klikke litt. Så er den din 🙂 Og forstår det med å bo nære sentrum. Jeg er helt avhengig 🙂

      1. Ja, det er faktisk første gang i mitt liv at jeg har lyst til å bo sentrumsnært. Har aldri vært vant til det, men nå som jeg ikke jobber lenger og ikke kjører noe sted daglig, kan det være godt å ihvertfall ha matbutikk nærme. 😉
        Plutselig dukker den opp den jeg skal ha 😀

    3. Teflonhjerne eller ikke – dette er et koselig innlegg! Så har du et til en annen gang når du kommer på hva det var! Du skriver høstlig dag – akkurat det samme som jeg har tenkt idag. Kjørte i vind og øsregn mye av veien…. 🙂 klemmer

    4. Så godt for deg med en rolig start på dagen. Å sovne igjen på den måten, er jo bare luksus! 😊 Den rette leiligheten dukker nok opp, helt plutselig! 😉

    5. Vakre bilder her og godt du fikk slappet av litt…Roe ned og tenk alt du har vært igjennom på få dager!
      Leiligheten dukker opp, ikke gi opp….
      God natt og sender over en nattaklem herfra…🩷

      1. Tusen takk for gode ord.❤️ Ja, det er godt å roe ned, og nå skal jeg finne senga, og den leiligheten jeg skal ha dukker nok opp før jeg aner det 😀
        God klem og god natt 🥰

    6. Hei og god morgen 🙂
      Har ikke fått med meg alt forstår jeg – for jeg trodde du hadde kjøpt lelighet/bestemt deg – og var innflytningsklar disse dager?
      Men det er viktig å tenke seg godt om – det er helt sikkert 🙂 klems

    7. Det å finne en leilighet/bolig er ikke alltid så lett, for det må føles riktig å man må se for seg at her kan man trives 🥰 Jeg kikker også, selv om jeg ikke har råd til å flytte, men jeg ser sjelden noe som passer for meg. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg