En koselig og aktiv helg er over

Som jeg skrev i dette innlegget på fredag, så hadde vi en uke med litt dårlig opplading før barnebarnhelg.

Lørdag våknet vi ganske tidlig, for det blir jo litt spenning før en helg med barnepass.  Vi kom oss avgårde rundt klokka 9, for det var meldt en del snø denne dagen, og da var det greit å kjøre før været ble for ille.

Turen startet fint, og ikke så  mye snø her ute enda..

Det er jo høydeforskjell på vei til Kyrksæterøra, så der var det mere snø

 

Vi stakk innom Extra for vi måtte jo kjøpe med oss litt lørdagsgodt til ungene. Er så sjelden vi passer de nå, og da skal jo besteforeldre ha med litt godt ☺️

Extra har nettopp hatt nyåpning, for det var stengt et par dager, og var stengt da jeg var på Øra sist.

Det har blitt veldig fint, men nå må vi jo gjøre oss kjent på nytt da 🙂

Over Høgkjølen gikk det bra, og vi kom oss over før det verste snøværet kom utpå dagen.

Det begynte å snø litt da vi nærmet oss Orkanger

Det var feiring av jentene til Olav sin mors 60 års dag, så derfor skulle vi passe alle 4 ungene, og 3 katter, mens de var på underholdning med matservering.

Vi var litt spente, for som regel er det mye lyd og fart når alle 4 ungene er sammen, og med 3 katter i tillegg, så ja….

 

Her er Niña og Pumpkin

Vi lagde taco, og bestemor fikk hjelp av Sophie til å skjære opp grønnsakene, og så kom Tian også en tur, og her finner de bestikk til å dekke på bordet

Jeg fikk låne meg ei t-skjorte så sparte jeg kjolen min 😉 Den fine vi har vet du Kari 😄  Visste ikke at Olav tok bilder, så jeg er dypt konsentrert med å hakke opp kjøttdeigen 😀

Nå er det ikke direkte slitsomt å passe 4 så store unger, for nå for tida har de jo tlf og Ipad som er mer spennende enn å finne på noe annet, så det ble en del tid på det, og litt bordtennis på guttene, og jentene hadde litt makeover, og kom ned og gjorde en dans sammen. 🥰

Bestefar trakk utpå kvelden til stolen i hjørnet for seg selv, og jeg prøvde å få ungene ned for å se Alle mot en sammen med meg, men nei…det var så vidt gutta så litt da de kom for å spise litt mat og godteri 😀

Selv slappet jeg av i sofaen i godt selskap ☺️

Det ble ikke så mye søvn den nattan, for noen var litt redde, noen savna mamma og pappa, og 3 katter som hadde sovet nesten hele dagen, var nå i aktivitet. 🤣

Kl 05 hørte vi plutselig en veldig rar lyd, det lignet på en alarm eller noe, så Olav skvatt opp av senga for å se ut, og da var det ryggelyden til han som måkte snø utenfor.

Det bråkte så veldig, at et par av ungene våknet også, og vi fikk ikke sove igjen heller, så istedet for å be ungene legge seg å sove videre, sto Olav opp 06:15  Jeg lå og slappet av til klokka ble 7. Da var det bare å stå opp og spørre om noen av ungene var sultne. Tian var det ihvertfall. Sophie ville vente litt.

Caisa og Nils Petter er jo vant til alle lydene, så de sov en stund til

Da jeg kom inn på soverommet, så jeg at døra ikke var helt igjen, og da hadde ivrige katter kommet seg inn. Jeg oppdaget Niña og Gucchi raskt..

Og jammen var Pumpkin der også 😄

Olav var forsvunnet, og han fant jeg igjen ute…han måkte snø, ford det var kommet en god del i løpet av kvelden og nattan.

Du ser han så vidt borte ved Peugeot,n. Måkte den fri for snø også…

Ute var det fint og myye snø 😀

Pumpkin på jakt etter en liten flue

Ettersom Nils Petter hadde bursdag den 3, hadde vi med gave til han, og vi feiret litt på forhånd sa vi. Så vi fikk smake litt kake før vi dro hjem.

Det skulle være barnebursdag (les guttebursdag) klokka 12:30, og familieselskap mellom 14 og 18.

Vi hadde dessverre ikke kapasitet til å være der hele dagen, så vi dro hjem rundt klokka 10:30. Var igjen meldt mye snø, så vi ville over fjellet før det ble for ille.

Og ille ble det…  Vi så bil i grøfta, og vi kunne lese i avisa senere på kvelden at det var et vogntog som hadde kjørt av veien, så det ble stengt en time eller noe på ettermiddagen. Da var vi glad vi dro tidlig hjem 😉

Det var litt vanskelig å se veien innimellom. Godt det er brøytestikker ihverfall 🙂

 

Det var godt å komme hjem.

Det var ikke så mye snø her da, men den var veldig kram, så Olav fjernet en del rundt bil og hus..

Men mer kom det i løpet av kvelden..

 

..og nattan.. Så vi våknet til dette.  Og det etter en veldig god natts søvn. Sovnet rundt klokka 20 i går kveld, og sov til 07:30 i dag. Kun oppe en liten tur. Vi var begge så trøtte og slitne, at det føltes som klokka var rundt midnatt når den bare var 20….og da går vi like godt og legger oss. Tror vi trengte det 😀

 

Vi gikk ut og måkte snø en times tid etter frokost i dag, så gikk vi inn og slappet av. Jeg sorterte litt bilder, og begynte på det innlegget…

Så kom plutselig Geir og Nemi inn og sa at vi måtte ut og måke. For da hadde han som fjerner snø fra veien her kjørt igjen, og da legger det seg opp store kanter igjen. Og de som skal hente søppel i dag må få klar bane.

Det hadde jammen meg kommet 15 cm til…så det var bare å komme oss ut igjen.

Vi har ikke før kommet oss inn, og fått i oss lunsjen, så ser vi at det nærmer seg snøbyger igjen….

Jaja, det blir vel litt mer snømåking senere i dag da. Godt jeg våknet med 41 i BB i dag 😀

Fin trim, og da trenger vi ikke gå tur ihvertfall. 😉

 

Beklager masse bildespam, men tok like godt alt i ett innlegg, for da slipper jeg å få så mange flere klikk og kommer oppover på lista. 😉

Tenkte jeg skulle inn og lese litt blogger også, men nå har jeg sitti så lenge med pc,n at jeg må ha en pause. Får stikke innom deg siden 😀

18 kommentarer
    1. Fin helg med flotte barnebarn og flotte katter 🙂 Mye snø har det komt ja… vi får ta det som det kommer 😀 God mandag til deg !!! klem

    2. Wow, der var det både julestemning og påskestemning på én gang! 😀 Artig å se at du hadde pyntet deg til barnevaktjobben, hihi 😉 Jeg bruker den kjolen til stadighet, både til fest og hverdags 😀 Nyyydelige katter!

      1. De er flotte de kattene. 🙂

        Jeg har sett at du har brukt kjolen mye, så jeg sa det til Olav, at jeg også måtte være litt flinkere til å pynte meg. Går stort sett i bukser og genser/bluse, og det blir jo kjedelig å gå igjen i det samme.
        Dessuten er denne kjolen så behagelig, og god å ha på, så jeg føler meg ikke stivpynta 😉 Og den kan brukes både til hverdags og selskapeligheter.
        Var jo bursdagshelg, så om vi skulle orket å være i familieselskapet, så var jeg jo ferdigpynta 😀

        1. Jeg bruker ofte en tykk strømpebukse sammen med slike kjoler, eller en tights eller myk bukse. Da føler jeg meg vel 🙂 Kjekt med kjoler som kan “brukes til alt”! 😀

          1. Ja, det er veldig kjekt.

            Jeg brukte tykk strømpebukse til jul, og andre ganger jeg gikk bort, men nå hadde jeg myk sort bukse under. Den du ser på bildet med t-skjorta jeg lånte 😉

            Veldig kjekt med slike kjoler.

      1. Ja, den klorer seg virkelig fast noen dager nå. I dag har det snødd masse! 🙂

        Det blir slitsomt å kjøre når en nesten ikke har sikt, og snøen ligger litt ut i veien. Ble litt trangt når vi møtte biler. 😉

    3. Så fint at de har dere som kommer og passer både barn og katter.🥰
      Jammen bra dere kom dere avgårde i tide før det ble verre vær.
      Skjønner ikke at vi skal få så voldsomt med snø nå i mars.😨
      Nå begynner vi alle å bli lei av å måke og brøyte.😱
      Koselig å se bildene fra turen deres.🤩👌🏻

      1. Tusen takk. Ja, vi må trå til noen ganger med barnepass 😘
        Ikke så ofte nå som da de var små. ☺️
        Det er nok med snø nå. Vi har jo hatt liten siden jul, og janua, så vi trenger ikke noe nå, men lite å få gjort med det 😄

      1. Ja, det er pent, men håper det ikke blir så veldig mye mer ☺️
        Godt å være litt sammen med ungene, også er vi glad vi “bare” er besteforeldre 😄❤️ Klem🥰

    4. Det var jammen en helg med variasjoner. Koselig å passe unger, men det er ikke lett å sove borte for oss heller med alle de uvante lydene i andres hus. Kos deg på onsdagen! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg