En fin sommerdag 🌞

Tidlig morgen ble det i dag…sov ikke etter 05:30 og sovnet ikke før etter 01:00 så kjenner jeg er trøtt nå gitt ☺️

Frokosten på hotellet på sommeren, er ikke så mye å skryte av, så det blir ingen fråtsing på oss. Ikke for at vi pleier å fråtse så veldig heller, men Olav liker litt laks, peppermakrell e.l som det ofte er på hotellfrokoster.

Jeg liker litt eggerøre, og et par skiver sprøstekt bacon, men det blir minimalt, for det er ikke så fristende med halvstekt bacon, og eggerøre som er kokt mens eggene blir rørt…bløt blir den da.

Men vi spiser oss mette med litt grønnsaker og melon, så det er greit nok.

På formiddagen dro jeg på kirkegården, for å sette roser på grava til pappa, og klippe rundt den.

På vei tilbake til bilen

Vi har fått finere vær enn det var lovet tidligere, så sola har vært tilstede med litt skyer i hele dag. Ble en liten regnskur i ettermiddag, men da lå jeg i senga og hvilte 😊

Etter kirkegården, kjørte jeg mot Degernes. Hadde ringt farmor til ungene på morran og spurte om hun hadde lyst på besøk.

Vi orket ikke stoppe og stikke innom når vi kjørte forbi søndag ettermiddag. Vi pleier å gjøre det som regel.

Det ble en fin tur, og jeg kjørte veien om der jeg bodde før med eksen og barna.

Lenge siden jeg kjørte den veien, og jeg stoppet på turen for å ta bilder, for det var så fint ved vannet her

Stoppet også for å ta bilde av huset jeg var med å bygde på 80 tallet, og det har jeg malt noen ganger også 🙂

Mens jeg gjorde dette, så jeg at eksen gikk oppe i gården, og kikket og lurte nok på hvem som stoppet.

Så da kjørte jeg like godt oppom…for første gang på 19 år 😊

Da ble det en liten omvisning ute, og en del endringer har det blitt, for han er en som liker å holde på ute.

Snekrer, driver med hage, planter, grønnsaker m.m.

Trær og planter hadde vokst mye siden jeg bodde der, og det som var gult og grønt på huset før, var nå hvitt.

Men rødfargen var den samme 🙂

Før

I dag

Jeg fikk lov til å ta bilder ☺️

Etter omvisning der, kjørte jeg videre til min eks svigermor 🙂

Sprek dame på 97 år. Bor hjemme alene enda, og klarer det meste selv. Får bare hjelp til rengjøring 😉

Vi spiste lett lunsj som jeg kjøpte med, og pratet og koste oss i et par timer nesten. Som hun sa, så har vi mye å prate om, men må gjemme litt til neste gang ☺️

Og som du sikkert legger merke til, har jeg kjøpt like roser til mine “foreldre” denne gangen. 🥰

Så var jeg tilbake på hotellet kl 13:40, og da havnet jeg fort i senga.

Sliten og vondt i hodet, men veldig fornøyd også, for nå har jeg fått gjort noe av det som er litt sånn “obligatorisk ” hver gang vi er her ☺️

Olav stakk avgårde nesten med en gang,  for bilen skulle få det siste laget med behandling.

Så da ble det halvannen times hvil på meg før han kom tilbake.

Og vi droppet middag i dag, for det de serverer her, frister ikke

Går fint med brødmat 😉

Litt landsskytterstevne på tv, så da blogget jeg litt igjen jeg. 🙂

 

8 kommentarer
    1. Det så ut som en nydelig dag da 🙂 Flotte omgivelser. Og litt kos å se både eksen, huset og eks-svigermor også, når man først er der. Og er jo ungenes familie 🙂 Liker godt brødmat jeg. Kos dere på hotellet 🙂

    2. Vakre bilder av vann! Det må ha vært litt spesielt å kjøre oppom huset dere bodde i, der barna dine vokste opp. Og så fikk du eks-mannen med på kjøpet. Vel, på en omvisning da, i alle fall. 😀

      1. Hehe, ja, etter så mange år var det spesielt. Bodde jo der fra 86 til 2003.
        Artignå se det igjen utenfor ihvertfall. Hadde jo ikke gjort det om ikke jeg så han var hjemme. 🙂

    3. Så koselig med treff av både eks og ekssvigermor og slikt…

      Den frukosten hørtes ikke god ut nei. Bacon MÅ være sprøstekte så det knaser i munnen – og eggerøra må være god ja 😀
      Fine bilder hos deg! klems

      1. Tusen takk. 🙂
        Ja, det ble litt annerledes treff i går, og det var artig det.
        Farmor til ungene ønsker besøk når vi er her, og det er veldig koselig. Vi var veldig nære den tiden jeg var hennes svigerdatter, og det er godt å ha et godt forhold 🥰
        Vi må prioritere de som ønsker besøk, og blir glade for å se oss ☺️❤️ Vet ikke helt om eksen ble så glad, men litt overraskelser gjør jo hverdagen spennende 😁😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg