Døm har tatt alle bæra!

…akkurat det ropte mannen min fra den andre stua nå nettopp..

“Døm har tatt alle bæra”

“Hæ”?…. var mitt glupe svar

“Døm har tatt alle bæra!”…kom det fra mannen igjen..

“Hva slags bær”…

Tenkte på stikkelsbæra med en gang, men de er jo ikke modne helt enda..

 

Men vi erfarte i fjor, at skjæra var veldig glad i stikkelsbær, så det ble bare syltetøy til et par skiver til meg (Olav er ikke glad i slike sure bær)

Så derfor har jeg gardert meg i år og satt opp fugleskremsel. 😄

Skjæra liker ikke slike blinkende gjenstander, så vi får se om det hjelper ☺️

Men tilbake til bæra som døm…noen har tatt.

Olav sto og kikket ut av stuevinduet, mot plassen vi har bord, grill og stoler.

Jeg måtte jo komme og se, for jeg ble nysgjerrig kan du skjønne 😁

Ser du noen bær som er tatt her?

Nei, ikke jeg heller 🤔

Så jeg måtte ut og sjekke dette…

Som du kan se her, så er det mange røde/rosa bær. Dette er på sidene som henger ned på duken. Hele duken var sånn sist vi var ute og så den

Den har ligget på en stund nå, men tenkte ikke at noen forsynte seg med bæra..

Men jammen meg har de gjort det. Bare se her. Den er jo fin i bare grønt også, men det var jo ekstra koselig med bær, og mer farger 🙂🍓🍓🍓

Zoomer du inn, kan du se svakt farge av jordbær. Men regn eller sola må ha fjernet det, for jeg tror ingen fugler liker disse bæra 😉😂

Jaja, vi fikk oss en god latter, og jeg våknet av siestadvalen 😀

Her kan du se hvordan det var da vi sist satt ute og spiste 25.juni

8 kommentarer

Siste innlegg