Det er så flått atte 😲

Nå tenkte du sikkert:

Kan hun ikke skrive riktig heller nå 😳😁

Joda, jeg kan det, men når det plutselig sitter en flått på meg, så måtte jeg ha en ironisk overskrift.

For flått er ikke flott 🫤☺️

Her satt den. Litt rødt, og en liten prikk igjen

Skjønner ikke helt hvor den kom fra, for jeg hadde ikke rukket å holde på ute enda..

Kan den sitte i klærne så lenge?

Dessuten bruker jeg lange flåttstrømper 😁

Det hjelper ikke mye oppe på håndleddet det da. Må skaffe meg flåtthansker, eller kanskje heldekkende flåttdrakt 😂

Kanskje den hoppet på meg når jeg satte ut Alva og Alvin?

Aner ikke, men jeg var rask til å finne flåttpinsetten og få den av.

Den hadde rukket å bite seg godt fast, og det gjør faktisk vondt.

Håper dette var årets eneste, for jeg hadde en på leggen i fjor, og da ble det penicillin på meg en uke.

Ellers har Olav vært i full gang ved naustet..overskyet og ikke regn, var perfekt dag for støping.

Jeg måtte hjelpe han å dekke til, for når det flør, så må det være slik at sjøvannet ikke vasker det bort med en gang 🙂

Jeg malte over muren ved ovnen, så er det gjort også.

Og jeg fikk klippet kanter ved frukthagen..

Da er det godt å hvile her i hengekøya etterpå ☺️ Sol nå, men her er det skygge enda, og iskald vind.

Da er vi ferdige med dagens gjøremål i god tid før lunsj,  og mer jobbing blir det ikke i dag 🙂

God mandag enten du har ferie, eller er tilbake på jobb 😀

8 kommentarer
    1. Huff! Denne flåtten altså. Det er jammen ikke flott at du fikk en flåttbitt. Bra ut oppdaget den.

      Er jo typisk rådyrterreng hos dere som på hytta vår, og vi har mye flått på hytta også. Har også alltid lange strømper på meg når jeg går ute. Sprayer meg med eteriske oljer som jeg har laget spray av. Så får vi se dag om man klarer å holde flåtten unna.

      Kjempefine bilder du har tatt 😍

      Ønsker deg en superfin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk Torill. Nei, den flåtten klarer vi oss fint uten 😳
        Får bare sjekke oss hver kveld tenker jeg, når vi har holdt på ute. 🙂
        God mandagskveld. Klem ❤️

    2. Flått er no fæle greier… begynner å klø bare jeg tenker på den….! Godt du blei kvitt den fort! <3 jammen har dere jobba godt i dag! Da er det godt å få hvilt etterpå! Klemmer kommer her <3

      1. Ja, jeg klødde litt overalt etterpå, men ser ut til at jeg fikk tatt den raskt denne gangen 🙂
        Det ble bare hvile resten av dagen I går. Kum avbrutt av enkel middag ☺️
        Nyt dagen. Klem ❤️

    3. Jeg hater flått! Ingen har satt seg på meg, enda! Og jeg unngår gress og skog og alt som er for å slippe unna… Det er kanskje rådyrene hos dere som bidrar til at de fins hos dere.

      1. Ja, det er nok takket være rådyr og hjort vil jeg tro.
        Kan ikke unngå skog og gress her nei, og ikke vil jeg det heller. ☺️
        Vi må bare være flinke å sjekke oss ofte. Nemi og Lillebror har det jo ofte også, og vi koser jo med dem 😁
        Nyt dagen. Klem ❤️

    4. Flått er ikke flott nei 😀 De er kjappe de små krypa :-/ Godt du oppdaget den så kjap! Jeg merker det også når de biter seg fast…
      Den hengekøya er lekker altså!
      Nyt dagene 🙂 klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg