Det er jeg som gjør min dag og tinning grå

“Husk at denne dag må du ta vare på.

Den forsvinner mellom fingra dine nå.

En gang vil du savne slitet,

da er det for sent å vite;

det er du som gjør din dag og tinning grå.”

Louis Jacoby

 

Denne hørte jeg første gang for noen år siden, og den gjorde noe med meg.., tårene rant når jeg hørte den.

Tar ofte fram denne sangen til Louis Jacoby, og synger refrenget som du ser over her.

Du kan høre hele sangen her:

Hverdag Louis Jacoby

 

Og sånn blir jeg visst når mer enn bare tinningen blir grå 😄 Her ser jeg at jeg er en fin blanding av mora og faren min…snålt å se 😁😀🥰

 

8 kommentarer
    1. Det er sant det, at en dag ser vi tilbake på slitet og alt som ikke var slit… og det går ikke å endre på… og håret… ja det gråner litt etter litt det etter som tiden går 😀

      Lag deg en fin onsdag!
      Her stormes det og regner som vanlig… Litt lei dette været nå, men skal ikke klage 😀

      1. Takk for det Mette. Skal straks stå opp, og lage meg en god onsdag. Vurderer ut på butikken, men har ikke lyst ☺ Håret gråner, men det er helt greit det. 😀 Du får lage deg en god dag i regn og blåst. Stille før stormen her enda 🙂❤

    2. Flott sang..og så sant. Man er vel alt for rask til å male dagen sin grå, dersom det blir for mye “baling”..ikke vente at man blir grå i håret da.. Med det sagt, så syns eg du kler det grå, da =) (ps.æ fikk mine første grå i begynnelsen av 20-åra..så æ har nok vært temmelig hard med gråmalinga opp gjennom åran..)
      Ha en nydeligvakker og fargerik onsdag <3

      1. Tusen takk Helene. ☺ Vi/jeg er nok flinke til å male dagen grå, men heldigvis er jeg så laget at jeg klarer å finne noe å glede meg over, stort sett daglig. 😀 Ja, jeg vil nok kle helt grått hår også. Nå er det fortsatt mest grå striper, men det tar over mer og mer 😁😄 Ha en flott og god dag! Klem ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg