“Det er 19.desember i dag, i dag er det 19.desember 🙂

Håper du sang med meg nå, for da har du sett denne julekalenderen på tv 😉

“Jul i Blåfjell” tror jeg det var.

Men det var ikke det jeg skulle skrive om, neida, skulle bare fortelle om dagen i dag jeg 😁

Det blåste, og snødde i går, så da visste vi hva vi måtte gjøre etter frokost 😀

Olav på vei opp med snøfresen

Jeg begynte med bilene

Det var fin temperatur i dag, bare -3,8° så det var deilig å holde på ute.

Vi måker parkeringsplassene til naboene også, for det er meldt regn, så det kan være greit å få bort litt snø først

Jeg så på alle dyrespora  mens jeg måkte småveiene til fugle, og ekornburene

Til lunsj fikk vi besøk, så det ble god julelunsj i dag, med masse godt pålegg m.m.

Det har blitt en tradisjon at Tom kommer innom når han drar på hytta med mat og julegaver. De får jo ikke plass til både det og hele familien i bilen når de kommer til jul 😁

Etterpå måtte vi en tur på Kyrksæterøra igjen, for siden det meldes regn, håpet vi å gjøre siste turen nå før jul. Måtte hente pakker på posten m.m

Koselig med en handletur før jul når mørket senker seg ☺️

På tur hjem igjen

Ettersom vi spiste så god lunsj,  brydde vi oss ikke om å lage middag i dag.

I stedet varmet vi gløgg. Lenge siden vi har smakt det, for i fjor glemte vi det 😁

Også hadde jeg kjøpt en pose med kakemenn/damer, og det var sånn skikkelig god julemarkedfølelse med handling og gløgg. Artig å kunne få den følelsen på et så enkelt vis også, når vi ikke har julemarked her 😀

Det eneste jeg glemte, var å gå bort til juletreselgeren og lukte på grantrærne ☺️

Her koser jeg meg 😀 Sliten, men fornøyd ☺️

12 kommentarer
    1. Så godt når man er sliten, men fornøyd. Håper jeg får unna resten i morgen, men det spørs på det rare været. Jul blir det vel likevel tenker jeg. Klemsiklem 🙂

    2. Koselig med julestemning og smak av gløgg og kakemenn.🤩🎄🌟
      Her får vi så mye snø at nå har vi problemer med hvor vi skal gjøre av den.
      Godt å høre at du er i god rute til jul.🤩🎄🌟🎁

      1. Det kan bli vanskelig å få vekk så mye snø som dere har ja. Snøfresen vår har fått kjørt seg den også. Jeg er i rute, og i morra skal jeg endelig bake litt håper jeg ☺️🎄🥰

    3. Så koselig å lese og bilder som gir en goood førjulsfølelse. Godt med god lunsj, hadde det på jobben også i går. Håper du har en fin dag foran deg og gå forsiktig, i dag er vi lovet glatt føre :). Klem <3

      1. Tusen takk for det. Ja, i dag blir det pigg om en skal gå ut. Har brukt det de siste dagene uansett 😉
        Men tenkte å gå inne på kjøkkenet i dag, bake litt 🙂
        Ha en fin dag! God klem 🥰

      1. Kanskje det. Jeg har ikke hatt mye av den jeg heller, men i går fikk jeg litt den gode julefølelsen. I dag er den ikke helt her, selv om jeg baker og hører julemusikk 😁
        Vi får ta det som den følelsen kommer eller ikke 😉🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg