Derfor det regner så mye ja 😲

Vi har lurt så fælt på hvorfor vi skal ha alt dette regnet i år.

Det rekker jo nesten ikke tørke så vi får klippet gresset engang.

Har jo lest at det er trenden at en ikke skal klippe plen nå, men la det bli blomstereng til bier og humler.

Vi har jo mye blomstereng rundt oss, om enn ikke akkurat i hagen, og jeg kjøpte inn en del blomsterfrøposer, og hadde det ut rundt bjørka tidlig, før det grodde igjen

 

Litt vanskelig å få bra bilde gjennom regntungt vindu 😁

9,6° og regn i dag også, så de fine sommermånedene juni og juli forsvinner i regn og vedfyring.

Tilbake til hvorfor det regner så mye…

Leste nettopp at skal man så blomsterengfrø, så må det vannes jevnlig etterpå. Og det har jo ikke jeg ork til, så da sier det seg selv at det må regne, så det jeg har hatt ut av frø, kan vokse 😄

Så nå har jeg skønt det…

“La regnet øse ned, la det renne strie strømmer”

 

De flotte peonene var nesten ferdigblomstra,  så jeg fikk klippet dem vekk, så vi slipper en haug med hvite peonblader i hele bedet. De drysser jo veldig når de er ferdige.

Det var 4 igjen som sto fint, men de tok jeg med inn, så jeg får nytt synet av dem. Er jo ikke mye vi får vært ute og sett dem nå.

Håper du har litt mer sol der du er, men har du sådd blomstereng, får du ønske deg regn 😉

Ønsker deg en god dag 😀

 

12 kommentarer
    1. Kan skifte litt på, syns jeg – sikkert andre som har planta blomstereng også, som trenger regn :D. Blir nok, så framover på yr, skulle fortsette slik. Det summer i hvert fall i min uklipte hage, men tenkte å få begynt å ta ned alt “gresset” nå, rimelig avblomstra mye av det. Vi får bare holde ut, sola MÅ komme fram igjen :). Klem <3

    2. Ja, enig i at det kunne skifte på litt. Dattra mi i Halden klagde over brunsvidd plen, og at det ikke gror på grunn av tørken 😄
      Blir vel knallbra august og september tenker jeg 😀 Vi må leve i håpet 😉 God klem ❤️

    3. Aha!! Derfor det regner, hehe 🤔😂 Har ikke sådd ett eneste frø, jeg…men det har da hølja ned stort sett hver eneste dag der jeg har bevega meg 😉😊
      Håper du får en flottersfin kveld 🥰 Klemmerz

      1. Takk for det. ☺️ sikkert noen andre som har sådd blomsterfrø der du er da 😂 Kjedelig med så mye regn når man er ute og farter.
        Ha en fin kveld. Klem 🥰

      1. Ja, dere har fått mye sol, så jeg synes det kunne vært fordelt litt bedre 😁 Men sånn er det med dette været, det får vi heldigvis ikke gjort noe med ☺️

    4. det regner her også selv om det ble ganske bra i ettermiddag :=) da rakk jeg å gå en tur .
      Blpmstereng har jeg sådd litt rundt omkring ,men det kommer lite blomster ,kun ene plassen kommer det og det var der jeg hadde minst frø ,så det blir ingen blomstereng hos meg ,jeg har jo plantet mye så der er jeg heldige som slipper vanninga :=)

      1. Ja, det blir nok sol. Egentlig så passer det meg bra nå at det ikke er så varmt, men litt sol og hengekøye kunne vært godt 😄
        Blir vel en fin august og september tenker jeg 😉❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg