Den internasjonale ME- dagen i dag

Det er fortsatt noen timer igjen av denne dagen, så jeg rekker å markere ME dagen med et bilde lånt fra ME-foreningen

Gå gjerne inn på siden deres for mer info om ME.

Vi som har denne diagnosen trenger og ønsker mye mer oppmerksomhet rundt denne sykdommen, som er så usynlig, og samtidig veldig synlig da vi ofte må si nei til å være mer på ting, som for andre virker å være så lite, og enkelt å være med på.

Når kroppen blir totalt utmattet, og smertene kommer etter litt anstrengelse over det nivået vi klarer, da er det ikke bare å tvinge seg til å gjøre mer.

Ofte gjør vi det likevel, for vi ønsker og vil så mye, men det er ikke lurt. Sykdommen forverres desto mer vi presser oss og gjør over yteevne, og vi kommer i PEM. Anstrengelsesutløste symptomer.

Les som sagt, gjerne mer om dette, og spør om du lurer på noe.

Du finner en av ME foreningens likepersoner HER

Kari Engesvik har dessverre mange års erfaring med denne sykdommen, og hun er vel verdt et besøk 🙂

10 kommentarer
      1. Tusen takk. Jeg hadde en fin dag, og det er nok flere med deg som ikke visste om denne dagen.
        Det er så mange slags dager å forholde seg til, så det viktige er at det blir delt og opplyst litt mer om de forskjellige usynlige sykdommene.
        God lørdag. Klem 🥰

    1. Fint å kunne dele kunnskap om det som ikke syns. Ellers ønsker deg en riktig fin lørdag, håper du har en god dag. Jeg gleder meg til mandag :).

      1. Tusen takk for det. Ja, det er viktig å dele kunnskap med seg, det være seg det ene eller det andre ☺️
        God lørdag til deg også. Gleder meg også til mandag. Håper formen din er bedre 🥰

    2. Veldig viktig å markere dagen og informere om ME, kan ikke få gjort nok om det kjenner jeg. Som jeg sa til Kari, var jeg litt sent ut til å dele innlegg om det i går. Ønsker deg en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg