Dagene går, og alle med forskjellige innhold

Det er lenge siden jeg har hatt så mange innholdsrike og annerledes dager på rad.

Men det er jo ikke så rart, hverdagen min er litt snudd på hodet i forhold til å være i ro i Gjengstøa.  Og med to unggutter i huset, er det jo litt mer aktivitet.

 

I går var en forholdsvis rolig dag helt til ettermiddagen og kvelden.  Da kom Sven hjem fra jobb, Billy fra trening, og vi kunne nyte den gode kjøttsuppa til Billy i går også. Når han lager mat, så lages det nok til å ha en restemiddag. Og det gjorde ikke noe, for den suppa er så innmari god!

 

Masse smak, sterke smaker, og annerledes grønnsaker enn jeg er vant til.  Han er fra Fillipinene, så nå lærer jeg mer om maten og grønnsakene de bruker mye av.

På kvelden var jeg på visning igjen, og jeg dro også bortom en annen leilighet som jeg skal se på neste uke.

Blir ikke leiligheten jeg så på i går kveld, av flere grunner. Den er nyoppusset og fin sånn, men med en liten og veldig mørk stue uten vinduer, og det orker jeg ikke å bo i over tid.

Den var også rett ved en hovedvei, som tilsier en del trafikkstøy m.m.

Men igjen, hyggelige utleiere.

Testet også sykkelen min forrige kvelden, og det var deilig. Skal ta en litt lengre tur når kroppen ikke er så sliten.

Kjenner det nærmer seg en løsning på et eller annet når det gjelder leilighet,  så jeg skal ha is i magen litt til, men det nærmer seg høsten og studentene flytter til Halden, så jeg må nok finne meg noe snart. Dessuten hverken kan, eller vil jeg bo oppå andre så lenge.  For deres skyld, og for min skyld.

Jeg vet jo hvor koselig det er å ha gjester/boende, men også hvor godt det er å få det vanlige livet alene tilbake.  Men gutta skal snart på litt ferie, og jeg skal også finne på en tur til andre siden av fjorden. Har en bror med familie der, så jeg har lyst til å besøke dem. Mange år siden sist.

Var en liten tur innom dattra mi i går kveld også, det var godt å se dem igjen, også treffes vi jo i dag igjen.

Skulle liksom ta bilde av de nydelige rosene, men har visst vært i farta med kamera 😉

I dag er det begravelse for farmor til ungene mine, og jeg skal dit. Det blir den varmeste dagen på lenge sies det, så det blir nok slitsomt for mange. Får sørge for å ha med drikke i veska i dag.

Nå skal jeg kommet meg ut av senga/kontoret mitt, og rydde litt før jeg ordner meg til begravelsen.

Fint sommerkveld i går

 

Ønsker deg en god torsdag med morgenens bilde! 🙂

12 kommentarer
    1. Lykke til med letingen av leiligheten og Gud vær med deg gjennom begravelsen og ellers i alle ting.
      Det er godt å kunne finne et eget sted å bo.

    2. Artig og fint å lese om det nye livet ditt. Klart at det skjer masse på en dag når nesten alt er nytt. Spennende. Og heldige du som bor hos gutta som er gode til å lage mat. Lykke til videre med boligjakten.
      Og vet du hva? I dag ligger du på plassen rett over meg på bloggtopplista, så da vet du hva som skjer?😜
      I følge det nye konseptet mitt skal jeg framsnakke bloggen din i løpet av dagen. Følg med i kveld😉

    3. Ser du har nydelige sommerdager nå. Så spennende at det stadig dukker opp nye muligheter på boligmarkedet! Du blir sikkert superfornøyd når du er i mål. Så kult med nye smaker, og jeg har skjønt at filippinsk mat er veldig godt. 🙂

      1. Ja, det er virkelig sommer i Halden nå. Godt å kunne kjenne at det virkelig er sommer.
        Fillipinsk mat er godt ja, og Billy er flink til å lage det til. Sven og jeg tar oss av den norske maten.😀

    4. Spennende mat 🙂 Du har spennende tider nå. Men blir kanskje litt rart å flytte fra Gjengstøa også? 🙂 Selv om du allerede har gjort det. Godt å bo nærmere familien, når du tar fatt på en ny epoke 🙂

      1. Ja, mye spennende mat, og spennende tider.
        Det var rart å flytte fra Gjengstøa, men når jeg først kom så langt, var jeg veldig klar for det.
        Også er det veldig fint her i Halden også. ☺️
        Det er godt å bo nærme dem nå 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg