Turist i egen by. Trondheim så klart! :)

Trondheim 5. juli 2018

Etter et møte kl 09, tok jeg bussen til Trondheim S. Tenkte jeg skulle ha en liten stund i byen, spise matpakka og bare nyte at det endelig var en flott sommerdag.

Og hvorfor jeg tok bussen til Trondheim S? Jo, det skal jeg si deg, det er fordi jeg bare tar bussen dit når jeg skal reise bort, også tenker jeg at det hadde vært fint å bare ha tid til å være der, gå til Fosenkaia ,Brattørkaia m.m.

Som tenkt, så gjort!

Clarion hotell sees i bakgrunnen

Jeg satt en stund og bare nøt sjølukta, og så både hurtigruta og hurtigbåten dro ut. Et cruiseskip lå lenger borte, og det var godt å bare nyte stillheten og roen helt for meg selv.

Etter en stund tenkte jeg at jeg kanskje skulle ta båten til Munkholmen. Var jo en perfekt dag for en slik tur. Jeg gikk til Ravnkloa for å sjekke folkemengden, og om det ville være plass på første tur.  her   kan du lese mer om Munkholmen m.m.

Det var mye folk som sto i kø, og det var ikke plass til alle på båten. Så da droppet jeg Munkholmen, og fant meg en krakk å sitte på etter først å ha kjøpt meg en kaffe.

Der tok jeg fram matpakka, og det var koselig å sitte slik og se på folk, og sjøen, og båtene som lå rundt omkring. Jeg klarte til og med å berge brødskivene fra måkene som håpet på en godbit.;)

Ettersom det var mye kaffe igjen når brødskivene var spist, ble det en is også. Litt utskeielse på en sommerdag må til. 😉 Men da var jeg mett også.

Etterpå gikk jeg til byen, gjennom parken ved Stiftsgården , og der var det rolig og godt å sitte litt. Ikke så mye folk, så det ble en en fin liten solstund der. 🙂

Kong Olav

Som dere ser, så er det veldig greit å ha plagg på plagg en sommerdag i Trøndelag  😉

I sola her ble det veldig varmt, så da var det bare å få sol på kroppen også. 🙂

Så gikk jeg forbi Stiftsgården og til torget.

Nå er jo fortsatt torget bare kaos, så det er litt trist syn for tida. Det verste er at denne byggingen har gått ut over enkelte restauranter rundt her. De får jo ikke så mange gjester når de nesten ikke synes, og ikke har holdt på så lenge at folk husker dem enda. Men må de fikse torget, så må de vel det. Jeg synes det var fint som det var jeg 🙂

Etter en liten tur inn på Trondheim torg for å kikke litt, så gikk jeg for å finne bussen hjem. Mens jeg sto der og ventet fikk jeg plutselig se et cruiseskip på vei inn. Da tenkte jeg; er jeg turist i Trondheim i dag, så må jeg jo få med meg det.

Går jo flere busser 😉  Som tenkt, igjen så gjorde jeg. Gikk tilbake til Trondheim Sentralstasjon, opp trappa, over broa, og fikk se skipet da det la til kai. Det var da virkelig stort nok. 😉 Menneskene ombord, ble som små maur på avstand.

Munkholmen ble liten her. Kan sees nede til venstre

HER kan du lese mer om Cruiseskipet Costa Pacifica

Da ble det knipset noen bilder til.

Clarion hotell og Rockheim

Dette må jeg undersøke litt mer hva er.

Etter vel 14 000 skritt, var det godt å sette seg på bussen, og komme hjem.  Måtte jo rekke hjem og lage middag før mannen min kom fra jobb. 😉

Vel, hadde god tid til det, for jeg var ikke så lenge på bytur.

Det er det fine med byen min Trondheim, den er akkurat passe stor. 🙂 Jeg får med meg veldig mye på kort tid, og nyter at jeg kan gjøre sånt på impuls.

Håper du har hatt litt glede av å følge med meg på bytur igjen.

Takk for følget! 🙂

#turist #turistiegenby #trondheim #foto #munkholmen #munkholmenbåten #ravnkloa #stiftsgården #blogg #hverdagen #trøndelag