Nok en uke er over. Søndag igjen :)

Det har vært en flott sommeruke her ute i Gjengstøa. Vi har fiska, bada, sett cruiseskip, hadde besøk, og vi har virkelig hatt sommerfølelsen. I dag ble det et lite værskifte, vi satt ute, det var varmt, 26 grader og skya. Plutselig kjente vi et litt kjøligere drag i lufta, og de mørke skyene varslet regn.

Vi gikk inn, da det kom noen få regndråper, og jeg følte for å skifte litt klær. Ble plutselig kaldt med shorts og singlet og det er ikke så rart når jeg ser at det har falt til 18 grader, akkurat som de lovte. 😉

De har lovt varmere igjen fra i morra, og 3 dager fremover, så vi skal nok få litt mer sommerfølelse.

Ettersom jeg har vært litt dårlig på oppdatering her, skal jeg legge ut litt bilder fra uka. Blir ikke til at jeg setter meg med pc,n når det er så varmt og fint. Og med tlf tar alt så lang tid.

Dessuten har vi brukt Canon kompaktkamera litt også. Vi er altfor dårlige på å bruke det i forhold til før. Det har blitt for lettvint med mobilen. Men det blir jo helt andre bilder. Klare og fine. Ihvertfall når jeg klarer å holde kamera rolig 😉

Så her kommer det litt på rekke og rad.

 

Vi har igjen hatt fantastiske solnedganger, og jeg blir som du vet ikke mett av å se dem, eller ta bilder. 

 

Fargene skifter når sola har gått ned

 

Neste morgen våknet vi til dette. Skikkelig fuktig luft, så det var ikke så godt å se ut av vinduene 🙂

 

Men utenfor var det slik

 

Med nok en deilig sommerdag, fant vi ut at vi måtte komme oss på sjøen. Se om vi kunne få litt fisk. Og en ekstra bonus var jo at cruiseskipet MSC Meraviglia ville passere ved 22 tiden. Og det var i rute. Vi så det på lang avstand. Olav hadde ikke tid til å se så mye på det, for han fisket. 😉

 

Fisken bet på med en gang. Så det lovte godt.

 

Når det sitter på 2-3 av denne str med sei og lyr, da er han ikke sen om å få snøret raskt uti igjen. Cruiseskip får være cruiseskip. 🙂

 

Jeg fikk han til å vise dem fisken. Kunne jo hende noen sto med kikkert 😉 Om de så oss i det hele tatt da, vi blir jo litt små i forhold.

 

 

Så passerer skipet, og vi kan nyt fisking og solnedgang igjen. 🙂

 

Du forstår nok hvem som nøt hva 😉   

Måkene venter på mat

 

 

 

Måkene fulgte med til land, for da vet de at det er mat å få.

 

Det ble 8 sei, og 2 lyr

 

Godt å finne dette i fryseren til vinteren

 

Olav fikset all fisken før jeg våknet neste morgen, og da var det bare for meg å vakumere. Det er den enkle jobben, men må jo gjøres.

Vi må nok ta noen turer til for mer fisk, men en veldig bra start. 

Dette var bare litt av uka som var. Kommer mer i neste innlegg 🙂

 

God søndag! 

 

#solnedgang #søndag #helg #trøndelag #magerøya #hitra #blogg #foto #naturbilder #gjengstøa #fiske #cruiseskip #mscmeraviglig #sommer #sol #varmt

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg