Miljødirektoratet værsågod..

Enkelt å uttale?

Nei, ikke akkurat enkelt….  sitter jo som du vet ved sentralbordet og resepsjonen ved Miljødirektoratet, og det kan jeg fortelle deg er ikke bare enkelt.

Ihvertfall ikke å uttale det 🙄🙂

Jeg sier det jo ganske mange ganger i løpet av dagen , og i går krølla tunga seg flere ganger når jeg skulle si det.

Spesielt en gang merket jeg det godt selv, men håper ikke den som ringte hørte det like godt. Men så begynte hun å le før hun fikk sagt noe annet, og jeg forsto at hun hadde fått med seg det. 😉

“Unnskyld” sa hun, “du skjønner, jeg hørte at du bomma litt når du sa Miljødirektoratet,  og ettersom jeg selv hadde skrevet det 3 ganger, og skrev feil hver gang,  så ble det litt morsomt når jeg hørte du også sa det litt feil. ”

Jeg måtte jo le med henne, for hvem hører ikke når du sier: “Miljø..dle..dir..direktoratet værsågod” 🙄😁😃

20190329_122205

Så, sånn går no dagan. Krøll på tunga kan jo skje hvem som helst. 🙂

Hvordan er det med deg? Hender det at tunga krøller seg? 😉😁

 

#krøllpåtunga #miljødirektoratet #værsågod #uttale

11 kommentarer

Siste innlegg