Lørdag og koseinnedag

Lørdagen kommer fort hver uke, og det er bare å nyte helg igjen. 

I går kveld sovnet vi til mye vind, regn, lyn og torden. Roligere start på dagen i dag, men mye regn hele formiddagen.

Da fant jeg ut at jeg kunne bake litt gjærbakst. Ikke mye som slår det en regnfull lørdag i oktober. Som tenkt, så gjort.

 

Det ble knuteboller i dag, eller kanelboller som det også kalles. 

 

Til formiddagsmat fikk jeg lyst på hvetemelsgrøt/fløyelsgrøt, og det smakte like godt som jeg tenkte  😉

 

Nå skinner sola litt igjennom skylaget, og da blir det vel mulig å ta en tur på kirkegården etterhvert.

 

Håper du nyter lørdagen like mye som vi gjør. Nå er det miss Marple på tv før vi tar oss en tur med bilen.

Kos deg! 🙂

 

#lørdag #gjærbakst #kanelboller #hvetemelsgrøt #fløyelsgrøt #regn #vind #natur #foto #helg #trøndelag #hemne #blogg 

16 kommentarer
    1. Ser ut som en perfekt høstlørdag når det er litt ruskomsnusk ute. Nam :p Blir sulten av å se på bildene dine 🙂
      Selv oppdaget jeg også at jeg behersket gjærbakst for et par år siden da jeg forstod hemmeligheten om å elte deigen godt. Da ble det kjempemoro å bake gjærbakst 🙂
      Har aldri smakt fløyelsgrøt, men de som har smakt det sier at det er kjempegodt 🙂
      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei fortsatt kjempefin og god helg 🙂

      1. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk for det. Ja, jeg synes slik grøt er kjempegodt en gang i blant. Gjærbakst er favorittbaksten min 😉 God lørdag!

    2. Så flink du er! Det så kjempegodt ut.
      Hyggelig med innedager når været er litt ruskete. Jeg skal ut etterhvert, men gåturen jeg hadde planlagt skal få vente tili morgen!
      Klemmmmmm, smil og gode ønsker til deg! <3

      1. Ei_heks: Tusen takk snille du! 🙂 De var kjempegode også, vi tok et par mannen min og jeg nå nettopp. Farlig godt egentlig 😉 God klem tilbake til deg med ønske om en fin lørdag <3

    3. Ukene går..og været varierer sånn er det bare :)) Flotte bilder av omgivelsene..og baksten så vellykket og god ut 🙂 Jeg har spist risengrynsgrøt i dag 🙂 Klem <3

    4. Deilig dag for deg også! Jeg nyter dagen – i bobilen – et sted nær Moss akkurat nå! I morra er det hjem, og bobilsesongen er da over for i år! Så får vi ta oss bålturer på skauen heretter….. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg