Liten gåtur på Flatåsen

I dag var det for en gangs skyld opphold, selv om det var skyet.  Det er litt kontraster å gå her. Jeg bor i borettslag, og det er hus og folk overalt. Men går jeg litt oppi høyden, kan jeg gå gjennom skogsholt, på fine stier, og da er jeg plutselig for meg selv i skogen.

 

 

20190709_100227

 

 

Godt vi bor slik at det er grønt og skog i nærheten. Er kort vei til Bymarka også, så enkelte dager går jeg en tur der også.

20190709_101123

 

 

Men det får vente litt, for motivasjon er på bunn for tiden til å gå og trene. Jeg våkner sliten og med vondt i hodet. Litt forkjøla, så jeg regner med at det er det som gjør formen litt ille.

Jeg jobber 3 dager i uka nå, og det er nok.  Neste uke begynner ferien, og jeg var så heldig å få “fri” fra Nav uten å miste AAP.  Men kunne ikke ta mer enn 3 uker, og ikke dra til utlandet. Da ville de stoppe AAP. Og det kan jeg ikke risikere.  For det er ingen garanti for at jeg får det etterpå.

Så sydenturen avbestilte vi heldigvis i tide så vi ikke tapte penger.  Vi ønsket oss bare litt sol og varme. Men jeg har bestilt det til ferien her i trøndelag, så da skal du se vi får sommer likevel.  😉

Blir godt å ha helt fri, og til og med ferie.  Ettersom både mannen min og jeg sliter med hofter og rygg for tida, så er det ikke godt med lang kjøretur heller, det holder med den turen til Gjengstøa nå.  Men vi får håpe det bedrer seg. Jeg må jo snart til Halden og besøke mine igjen. 😉

Får ta det som det kommer. Jeg er fortsatt så sliten at jeg egentlig ikke orker å tenke hverken på det ene eller andre. Men kjenner det skulle vært godt å reise bort litt.

Enn så lenge så nyter jeg nærområdet både her på Flatåsen og ved sjøen. Vi har det godt, og mangler ingenting! 🙂

 

Enkelte pynter opp med artige innslag i hagen sin 🙂

20190709_135246

Så er det bare siste etappe før jeg er hjemme….

20190709_102542

 

Og i kveld ble det plutselig blå himmel og sol  😀🌞

 

#flatåsen #naturbilder #ferie #forkjøla #bilder #aap

4 kommentarer
    1. Dumpet innom bloggen din for en stund siden, men når disse to siste innleggene om livet ditt har kommet, så ble jeg så fasinert at jeg måtte lese fra kapittel en og fram til tjuesju… Venter spent på neste kapittel. Jeg synes slike hverdagsblogger med opp og nedturer, litt kreativt og fine bilder er de beste bloggene. Nå har jeg lagt deg til på listen min, for å følge med. Du har opplevd mye da, mye spennende som andre bare kan drømme om. Men det var sikkert ikke så enkelt med all flyttingen i oppveksten.

      1. Så hyggelig at du liker bloggen min og livet mitt 😀 Tusen takk for fine ord. Koselig at du vil følge meg. Jeg kommer med resten av livet mitt om ikke så lenge. 🙂 Har ikke værtså enkelt med all flyttingen nei, derfor lovte jeg at mine unger skulle slippe å flytte og bytte skoler, og det slapp de. 😉

    2. Deilig med en tur i naturen og fine omgivelser og bilder 🙂 Ferie blir nok bra, og litt forandring er fint selv om man ikke kan/orker å reise langt.. Håper det blir mye sol og varme fremover både hos deg og meg 🙂 God bedring med vondtene <3

      1. Tusen takk for det Anne. Skal bli godt med ferie uansett. Bare nyte å kunne si “ferie” 🙂 Vi håper på sol og varme ja. Trenger litt av det. 😉 God ettermiddag og kveld! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg