Jeg er så heldig, og vi hadde besøk! 🥰

Når jeg våknet i dag, etter en ganske god natt, så følte jeg meg så velsignet, og heldig!

Selv om jeg ofte kunne ønske jeg skulle stå opp for å gå på jobb, så kjenner jeg at det er godt jeg ikke skal det.  Kroppen og hodet vil visst absolutt ikke det. 🙄

Så da nyter jeg istedet at jeg kan snu meg, krype godt under dyna, og bare slappe godt av.  Heldigvis får jeg som regel et par netter med relativt god søvn, etter netter med dårlig søvn.  Det er mange avbrudd og oppvåkning, men så lenge jeg ikke blir liggende våken, ja, da er natta god. ☺

 

I går hadde vi endelig besøk av eldste dattra til Olav, hennes kjæreste og barn.  Det gjorde så godt å kunne stelle i stand for besøk. og jeg hadde kjøpt inn gaver fra nissen, for helt fra de var små har de funnet pakker under juletreet her når de har vært her på julebesøk.

Selv om de begynner å bli store, så var begeistringen like stor når de så pakkene.

 

Selv om jeg ble veldig sliten, så var det virkelig verdt det. Er noe som mangler når vi ikke har noe besøk, og nå fikk vi det endelig til. De hadde ønsket seg makrellsuppe lenge, så det ble det vi serverte, og sodd til de som ikke liker makrell 😉

Alt av grønnsaker ferdig kutta. Gjengstår å koke og ha oppi makrell til slutt. Da tok jeg selvfølgelig ikke bilde 😉

Vi ser dem jo ofte i Gjensgtøa ettersom de også har hytte i nærheten av oss, men det er noe eget å ha de på besøk innendørs også.

 

Så turen til byen og julemarkedet, det måtte jeg droppe i dag, for det vil kroppen ikke være med på, men det kommer flere dager, og er lenge til 19.desember, så jeg skal få til en liten tur håper jeg. 🙂 Det kan jo bli siste julemarkedet jeg får vært på i Trondheim.

Vel, vi skal jo ikke bo så veldig langt unna, men om jeg drar ens ærend til Trondheim for å gå på julemarkedet, det tviler jeg på. Men kan jo hende vi tar en helgetur til byen i desember.

Men jeg er nå bare sånn, at enkelte ting må jeg gjøre i tilfelle det blir siste gangen ☺

Merker jo at denne kroppen vil så mye mindre enn før, så med denne ME.n er det ingenting som sier seg selv lenger.

I dag blir det derfor en hviledag, med kun få gjøremål.  Naboen ville jeg skulle komme innom og se på noen forklær hun har sydd, så jeg får se om hun er hjemme nå etterpå. Hun hadde bursdag i går, så det skulle visst vanke et bløtkakestykke også 😁

Ønsker deg en god onsdag, og håper du har det bra i dag.🥰

 

Sender en god klem med gårsdagens morgenbilde ❤

 

10 kommentarer
    1. Så fint dere fikk besøk og gaver sette barn i alle aldre pris på ja. Det blir sikkert rart å flytte for godt, men jeg tror jammen du vil få en egen ro dit dere flytter også. Byen ligger jo der om dere vil ta en tur siden. Kos deg i advent. Klemsiklem:)

      1. Takk, det gjør jeg. Og når vi først har flytta, så kommer jeg nok ikke til å savne hverken julemarked eller noe. Da kan vi endelig få tid til å være med på julekonserter i kirkene der ute i stedet. Koseligere på små steder synes jeg. Er jo det jeg er vant til 🙂 Kos deg du også. Klem <3

    2. koslig med besøk og kjekt for barna med en liten gave :=) makrellsuppe har jeg ikke laget ,men er sikkert godt det :=) jeg liker julemarked men skjelden jeg får mulighet til å besøke et,desto kjekkere er det når muligheten byr seg,blir vel slik for deg også etterhvert

      1. Ja, det var veldig koselig med besøk. ☺ Og gaver er jo alltid populært 😀
        Jeg har jo stort sett vært en liten tur på julemarkedet de årene jeg har bodd her, men ofte innom kun 10-15 minutter. Er ikke så stort, så hvis jeg går der en times tid, da er det ikke så kaldt og det er snø og lite folk 😄
        Så det blir vel som for deg når vi flytter tenker jeg 🙂

      1. Ja, det er verdt det, for i juletider blir det litt stusselig uten besøk av ungene spesielt 😊 God klem ❤

    3. Koselig at de hadde besøk. God mat også.
      Jeg var i Trondheim i går, men bare rett til nevrologen og rett hjem igjen. Hadde ikke krefter til å se på julemarked eller spise på restaurant engang. Slik er det ned oss som har ikke energi.

      1. Å, så leit at du ikke fikk med deg julemarkedet da. Men sånn er det ja. Vurderer å ta meg en tur ut dag, men har vært og handlet nå, så jeg må hvile først. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg