Hvorfor føler man som man gjør?

Uansett hvor fin ferie man har hatt, så er hverdagen grei å komme tilbake til. Men det skal sies at jeg har aldri lyst til å reise fra Huset ved sjøen. Den dagen vi pakker, vasker og skal dra, så blir jeg nesten deppa. Blir litt sur og lei, også forstår jeg liksom ikke helt hvorfor jeg blir sånn.

Tror ikke det er bare det at jeg trives så godt. Satt og tenkte på det i bilen på vei hjem, jeg har det sånn også når vi skal dra fra byen og ut til sjøen også. Sover litt dårlig nattan før, og blir litt hakkete og lei meg. Det jeg da tenkte sånn plutselig er at kanskje det har noe med å gjøre at jeg har flyttet så veldig mye tidligere?

Om du titter innom HER  så finner du noen kapitler fra historien om mitt liv, hvor jeg forteller fra startet av livet, og til tiden jeg er 14 år. Det kommer snart flere kapitler, men jeg må ha litt ro til å fortsette fortellingen om livet mitt.

Tilbake til at jeg blir så deppa og lei når jeg skal reise bort enten det er bare til Huset eller andre steder. Jeg liker ikke å reise bort. Er helt greit når jeg først har kommet meg avgårde, men på forhånd så synes jeg det bare er tungt. Gleder meg liksom aldri.

Jeg har aldri grublet så mye over det, men når det nå slo meg at det kan ha noe å gjøre med alt jeg har opplevd i livet mitt, så får jeg en helt annet forståelse for det selv også. Det er jo som regel ingenting som tilsier at jeg skal bli deppa av det. Er jo alltid bare godt å komme til Huset ved sjøen, og der sover jeg bedre og kan nyte friheten rundt der vi holder det på en helt annen måte enn her på Flatåsen. Her blir man liksom litt mer “innestengt” pga at det er hus og vinduer overalt rundt oss. Kan ikke sitte på verandaen, eller i “hagen” uten at det er noen som ser deg. Og jeg som er vant til å bo i skogen med elg og rådyr som nærmeste nabo, føler det litt beklemt. Skulle jo ha vent meg til det litt etter så mange år her, men jeg gjør visst ikke det.

Ikke misforstå, jeg trives godt her vi bor. Hyggelige naboer og ikke langt til skog og mark, men når man bor i lavblokk, så har man ikke sin egen utgangsdør sånn alene, og uteområde er jo ikke bare vårt 😉

Vi er veldig heldige og priviligerte som har dette huset ved sjøen, det gir oss muligheter til å få denne roen vi trenger, og samtidig får vi brukt kroppen på helt annet vis.

Kan du kjenne deg igjen i noe av dette? Eller er det bare jeg som har det sånn?

Tror nok ikke det, men det er nok noe i vår bakgrunn som gjør at vi kan få slike følelser. enten av det ene eller det andre  🙂 Nå er jeg ikke deppa i dag, det går over fort heldigvis. Så fort vi har kommet oss fram til målet, får ryddet på plass alt pikkpakk, så er alt greit igjen. 😉

Ønsker deg en kjempegod tirsdag, og håper at du har det bra i dag! 😀

Gule roser jeg fikk av mannen min i påska

 

 

#deppa #tanker #bakgrunn #livet #livetmitt #tirsdag #hverdag #hverdagen #blogg #huset #flatåsen #hemne #ferie #lei #roser

 

 

10 kommentarer
    1. Tror nok også at det kan ha noe med fortida di å gjøre…men så lenge du er obs på det, går det jo på et vis. Selv har jeg det litt stikk motsatt..jeg har også flytta rund som bare det – helt siden jeg var bare noen få år gammel – men jeg reagerer med å ville komme meg raskest mulig ut av døra – enten det er hjemmefra eller fra andre steder..klarer liksom ikke holde meg i ro mange dagene på ett sted, før rastløsheta tar meg..akk ja..noe skal det være, hehe =D Ha i alle fall en flott dag videre =D

      1. Helene: Takk for det. Jeg har ikke vært klar over det før nå på søndag.. Og jeg er så langt fra rastløs som det går å komme tror jeg 😉 Er glad jeg ikke er det. Virker slitsomt det også 🙂 God klem <3

    2. Er nok litt spesielt når feriestedet er deres eget og du trives så godt der..så kan forstå følelsen :)) De siste åra har vi jo bare vært på overnattinger ei natt av gangen..og da syns jeg det er fint å komme hjem igjen..nå er det jo til leiligheten..men vi har usjenert veranda vi kan være på og det er jo deilig da :)) Vakre gule roser i vinduskarmen <3<3

    3. godt du ikke er deppa lenge da :=) jeg er litt lei meg når vi er på bobiltur og skal hjem igjen,jeg liker friheten vi får når vi kjører rundt akkurat der vi vil :=) men det er alltid godt å komme hjem

      1. fruensvilje.blogg .no: Det skjønner jeg. Er veldig frihet med bobilferie. Noen ganger ønsker vi at vi hadde det også 😉
        Men vi finner hver gang ut at vi kan ligge mye på hotell for det en bobil koster 🙂

    4. Kjenner meg godt igjen i det du sier…Jeg har tenkt det henger sammen med stresset som kommer med all pakking..har jeg husket,…må huske…osv…Det samme hjem igjen..har jeg ryddet nok, er det klart til vi kommer tilbake..osv…Mye kaos i hodet…men kan jo være som du sier hos deg…at du ikke liker flyttingen..NÅ er hverdagen her igjen…godt er det..inn i vanemodus igjen…ha en god kveld!

      1. Toini: Takk for det. 🙂 Ja, er vel noe med alt man skal huske også. Stort sett går det greit for vi har jo det meste i Huset. Og som regel har vi med for mye på andre turer 😉 Godt å være i vanlig hverdagsmodus igjen nå 🙂 Ønsker deg også en fin kveld! Klem

    5. Jeg liker å dra på tur og jeg liker å komme hjem 🙂 Er nok veldig gira for å dra på tur for det meste. Bor i blokk i byen og synes det er moro å se andre ting og bo på hotell. Men synes det er godt når jeg drar hjem til blokka også 🙂 Klem

      1. frodith: Godt det er noen som har det sånn også. Og det er forståelig når man bor i blokk. Vi gjør jo det vi også, men lavblokk med fint uteområde. M
        Synes det var værre å bo i 13.etg like ved E6 😉 Klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg