Helg med vekslende vær :)

Det ble en fin helg i Gjengstøa.  Vi kom fredag kveld i regnvær, men det roet seg litt så vi fikk lesset ut av bilen uten at alt ble gjennombløtt.

Natt til lørdag var det voldsomt med vind og regn, og det er godt å ligge varmt og godt under dyna, og høre regnet piske mot ruta. Vi sov godt! 🙂

Lørdag startet med en del regn, men vinden løyet og regnet kom i byger, så mannen min fikk fjernet løv og planter. 

Selv valgte jeg å bake brød og en kjempegod kokoskake. Fikk oppskriftsblader av svigerinna mi, og der fant jeg mange gode kaker, og valget falt på den som så enkel og god ut. Og som jeg hadde ingredienser til.

Det som er greit når vi er i Huset, er at det er 3 mil til butikk, så da må man bruke av det man har. Liker det jeg, for da blir jeg mer kreativ.  😉

Men tilbake til været…jeg gikk en tur til Kråka igjen, og rakk nesten tilbake før neste byge kom. Men rakk å bli ganske våt de siste 10 minuttene. 🙂

 

 

 

 

 

Resten av ettermiddagen tilbrakte vi innendørs. Jeg holdt på med å lage album, også ble det Stjernekamp på tv utover kvelden.  Vi syntes Adam Douglas var en veldig verdig vinner. Han var jevnt flink i alle kategorier, så vi heiet nok på ham. Selv om Didrik også har gjort det veldig bra. Har du sett på Stjernekamp?

 

Søndag opprant med mer regn og vind, men det ble såpass opphold at jeg kunne gå ned til sjøen med litt gammelt brød til måkene.  Da var plutselig ørna rett over hodet mitt også. Tror du jeg hadde tatt med meg kamera da?

Neida, for en gangs skyld var kamera og mobilen hjemme. Jeg sprang opp og henta dem, men ørnen var fløyet til familien sin. Så de på avstand..er 7 ørner som holder sammen, og det er sjeldent.

Så da ble det nok en gang bilder av utsikten  😉

 

 

 

 

Jeg elsker å bo i trøndelag…her kan vi ha flere årstider på samme dag  😀

 

På vei hjem ble det snø og vinter over fjellet…og jeg koser meg. Men tror ikke de som kjørte bak oss koste seg like mye, de skjenet hit og dit, og det var tydelig at de kjørte med sommerdekk. Det var ikke så lurt i dag..

 

 

 

 

Ønsker deg en god søndagskveld! Og en fin uke. 🙂

#vær #vind #regn #regnvær #snø #sol #trøndelag #gjengstøa #helg #lørdag #helg #yr #blogg #søndag #stjernekamp 

 

6 kommentarer
    1. Oi så mye vær 😀 Jeg har hatt en strålende helg i Sverige. Sola skinte begge dager, men litt kaldt i dag. Men da skulle vi hjem 😀

    2. oj…snø….ish…jeg liker ikke…hihih..men vinterdekken er på..for det er skummelt å begi seg ut på sommerdekk når det blir sånn…hørets ut som den flott helg! flotte bilder!

      1. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! ja, det var en flott helg. I dag snør det enda mer…store filler. Og jeg skal snart gå til bussen for å ta et fly senere, så det er ikke akkurat det jeg ønsker meg i dag. Men det går da fint. 😉 Ønsker deg en god mandag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg