Gammelblogg slettet og flott måneformørkelse :)

Ja, jeg hoppet like godt i det.  Var fortsatt lesere som stakk innom meg på gammel bloggen på blogg.no, men når jeg først har fått lastet over alt innhold fra den, og jeg er så fornøyd med denne nye på wordpress, ja, da var det ikke mer å vente på.

Godt å slippe å ha flere steder å følge med på. Og du kan jo være sikker på at når jeg nå endelig hadde fått meg ny blogg, så kunne jeg risikere at bloggen plutselig ble flyttet likevel. Ikke for at jeg hadde så stor tro på det, men jeg sier aldri aldri 😉

20190121_142339

 

Har vært på jobb i dag også, og det gikk veldig fint i dag.  Jeg fikset kaffemaskinene i 5 etg. og ryddet diverse, og alt gikk fint.  Så jeg var faktisk til hjelp i dag 😀

Men det jeg egentlig skulle fortelle deg/vise deg, var måneformørkelsen i dag.  Jeg trodde jeg gikk glipp av den, at den var i natt, men når jeg gikk til bussen så kunne jeg se den brun/oransje månen. Var så å si dekket helt hele månen.  Mens jeg sto og ventet på bussen begynte det å komme en liten hvit skalk tilsyne, og under bussturen som tar 40-45 minutter, så kom nesten hele månen til syne igjen.

Skikkelig fint å se. Og med nesten 14 minusgrader var jo omgivelsene helt supre også. Hadde kledd meg godt, så jeg frøs ikke heller  😉

Her kan du se hvor fint det var. Burde jo hatt med speilreflekskamera, men kan liksom ikke dra med meg det på jobb.

20190121_064656

20190121_143120.jpg

20190121_065021.jpg

20190121_073430.jpg

 

#slettetblogg #blogg #jobb #fullmåne #måneformørkelse #kaldt #minusgrader #foto #naturbilder

22 kommentarer
    1. Jeg hørte om måneformørkelsen, men fikk den ikke med meg. Vakkert skue er det nå i alle fall. Like greit å slette gamle bloggen, når du er så godt i gang med den nye og trives med den 😊

      1. Ja, det var greit å slette den nå.
        Var bare flaks at jeg fikk med meg den. Trodde det var over når jeg sto opp i dag, men så fikk jeg se den på vei til, og med bussen. Var flott å se! 🙂

    2. Den månen var helt magisk Jeg hørte om den, men så den ikke. Mannen min var og gikk en tur i går ettermiddag, og da fotograferte han månen over Nidarosdomen. Det var kjempefint bilde 🙂
      Et nytt bloggkapittel har begynt for deg. Bloggen din har blitt kjemepfin 🙂 Kjempebra du deler den på facebooksiden 😉
      Jeg forsøker meg på nouw.com, og der ser det kjempebra ut, og lett også,. Kommer nok til å slette bloggen min på blogg.no jeg også, for jeg er skuffet over menyene på wordpress. Er jo vant med bedre menyer fra min private hverdagsblogg som jeg eier domenet på selv. Toivios datter og Aina er begge på nouw.
      Godt vi ser bloggene våre på bloglovin også 🙂
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤ 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for det. Jeg er fornøyd så langt på wordpress, så da blir jeg her en stund. Jeg opprettet min blogg rett før de to du nevner opprettet blogg på Nouw, og jeg hadde for lite info om den.
        Ja, månen var kjempefin både i går og i dag. Ble overrasket over at jeg fikk med meg mye av formørkelsen, og veldig glad for det. 😀
        Ha en fin mandagskveld du også! <3 Klem

    3. Flinke du. Jeg har problemer. Sksl jeg opprette bruker/blogg før jeg overfører fra blogg.no.?
      Kanskje du kan legge ut en oppskrift?

      1. Lurt å opprette bruker først, men du trenger ikke gjøre det. Du velger å laste ned bloggen. Hvis du har ny blogg på wordpress kan du velge linken: laste ned til wordpress. Ellers så bruker du linken hvor du ber support laste ned og sende deg på mail. Jeg fikk på begge måter. Raskest er første jeg nevnte. Men da må du ha blogg på wordpress tror jeg

    4. Vakker bilder med måne og snø 🙂 Skal følge med på bloggen din så godt jeg kan samme hvor du blogger jeg 🙂 Klem til fine deg <3

      1. Tusen takk for det. Veldig koselig at du vil følge meg. Er bare en blogg nå ihvertfall. 😉 Og jeg håper det er enkelt og greit å kommentere, og se innleggene mine. 🙂 Klem tilbake <3

    5. Synes du fikk ganske fint bilde av den jeg 🙂 Så tøff du var som hoppet RETT ut i den nye blogg-villaen, med ikke en liten hytte i blogg.no-land en gang 🙂 Det er bra. Vi holder jo kontakten uansett <3

      1. Tusen takk for det. Ja, jeg ble fornøyd med månebildene 🙂 Hadde jo bare mobilkamera 😉
        Så lenge jeg fikk med meg alle de gamle innleggene hit til wordpress, og den er mye enklere og praktisk i bruk, så hoppet jeg like godt ut i det. 😉 Tenkte egentlig å ha den gamle en stund til, men det føltes helt greit å slette den nå. 🙂
        Koselig at vi holder kontakten. Jeg kommer vel ikke opp på noen liste på blogg.no, men det får bare være 🙂

    6. Du er jammen ikke så rent lite datakyndig du…. jeg tror ikke jeg ville skjønt et kvekk… men – heldige du som fikk så fine bilder idag da! Moro! Klem 🙂

    7. Ta med deg speilreflekskameraet på jobb om du føler du har en trygg plass å lagre det mens du jobber. Fetteren min jobber på en landbruksskole og har det med seg ut i skogen også. Det er helt fantastisk hva han foreviger. Stopper på vei både til og fra jobb. Men du har likevel fått blinkskudd av månen da. Fikk ikke sett den sjøl for det var overskya. Selvfølgelig. 😉

      1. Tror jeg må stå over å ta med speilrefleks kameraet på jobb. Nok å dra på sjø 😉
        Er veldig bra kamera på S9 så jeg får heller være flinkere til å ta med speilrefleks når jeg eventuelt går tur. :

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg