Fugleliv i Gjengstøa

Vi har masse fugler som kommer for å spise av alle matstasjonene, og en dag ropte Olav på meg at jeg skulle komme.

Da hadde vi en dompapp på fuglebrettet, som var veldig rolig, og ble ikke skremt av at vi kom.

Jeg tok litt bilder, og vi fulgte med på fuglen lenge. Den fløy opp og ned fra fuglebrettet/ekornhuset, og var litt på bakken, og litt oppe og spiste.

Etterhvert gikk vi inn, og fulgte med gjennom vinduet. Jeg mente den måtte være syk ettersom den var så rolig, så vi måtte følge med på om det gikk bra.

Her kan du se bildene.

20190518_173548

 

20190518_173554

 

20190518_173642

 

 

Er jo ikke akkurat normalt å komme så nærme en dompapp.  Vel, vi fulgte som sagt med på fuglen for den holdt seg rundt matstasjonene, og etterhvert nærmere veien.

Vi skulle spise lunsj, og plutselig så jeg at fuglen snudde seg, spredte ut vingene og stupte med hodet ned i gresset.

Når jeg da gikk ut for å se, var den død.  Så den var syk ja. Ble trist, men samtidig så tenkte vi at den fikk jo en fin avslutning på livet da.  Olav begravde den, så den fikk en verdig avslutning.

Vi gjør jo ofte rent i alle matstasjonene, så mest sannsynlig har den blitt syk andre steder enn hos oss. Ingen andre som har blitt syke så vidt vi vet.

En stund siden dette nå, og det har ikke vært flere syke fugler heldigvis.

 

#fugl #syk #rolig #foto #bilde #gjengstøa #gjengstøazoo #dompapp

12 kommentarer
    1. Huff så trist 🙁 Selv om det er en fugl er det trist uansett, for det er jo et liv <3 <3 <3

      Det er opplevelse å følge med på fuglelivet. På nabotaket har det vært et måsepar som har bodd siden april. Måsemor har lagt i redet og ruget. Både mannen min og jeg har fulgt med på om det ble noe liv på taket. På fredagskveld, så vi to små nøster som trippet oppe på taket på nabohuset. Senere på kvelden var det tomt på taket. Tydelig at måseforeldrene hadde fått sine unger ned fra taket. I hvert fall sitter det hissige måker rundt hushjørnene og passer på.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja, det var litt trist. Og rart å se det på så nært hold.
        Artig å se disse måseungene, men ikke artig å bli angrepet av hissige foreldre 😉🙂
        Ønsker deg en god onsdag! Klem 🙂❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg